lens voor de D40

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie
Plaats reactie
netebuk

lens voor de D40

Bericht door netebuk » wo sep 12 2007 11:57 am

Zou deze lens TAMRON 4-5.6/55-200 AF II LD NIKON te koop in de fnac aan 149 euro, evenwaardig zijn of een AF-S Nikkor 55-200mm 4-5.6G ED DX ?

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » wo sep 12 2007 12:58 pm

kwaliteit kost geld.

Zelfs de actuele Nikkor AF-S DX VR 55-200mm f/4-5,6G ED is (ongeveer 2x duurder) heel goedkoop te noemen en daar is de kwaliteit dan ook naar. Maar je hebt wel VR en dat is voor velen onmisbaar.

Het kan zijn dat het door jouw genoemde Nikon exemplaar geen VR heeft. Die hoort dan in de opruimbak (solden) voor 100 euro.

Als kwaliteit van belang is, ga dan eens voor de AF-S VR 70-200 f/2,8G ED, ongeveer voor 13,5 x de door jou genoemde prijs.

Dan zijn veel objectieven van andere merken niet bruikbaar op een D40.
Er is één ander merk dat sinds kort pas door heeft dat Nikon weer wat veranderd heeft, en die heeft net vorige week een nieuwe serie objectieven uitgebracht.

niet bruikbaar is kort door de bocht, ik bedoel geen AF werking.

netebuk

Bericht door netebuk » wo sep 12 2007 6:56 pm

Hans Braakhuis schreef:kwaliteit kost geld.

Zelfs de actuele Nikkor AF-S DX VR 55-200mm f/4-5,6G ED is (ongeveer 2x duurder) heel goedkoop te noemen en daar is de kwaliteit dan ook naar. Maar je hebt wel VR en dat is voor velen onmisbaar.

Het kan zijn dat het door jouw genoemde Nikon exemplaar geen VR heeft. Die hoort dan in de opruimbak (solden) voor 100 euro.

Als kwaliteit van belang is, ga dan eens voor de AF-S VR 70-200 f/2,8G ED, ongeveer voor 13,5 x de door jou genoemde prijs.

Dan zijn veel objectieven van andere merken niet bruikbaar op een D40.
Er is één ander merk dat sinds kort pas door heeft dat Nikon weer wat veranderd heeft, en die heeft net vorige week een nieuwe serie objectieven uitgebracht.

niet bruikbaar is kort door de bocht, ik bedoel geen AF werking.
Sorry mss een domme vraag, maar waar staat die vr voor?
Ik heb al zitten zoeken op het net maar daarover niet veel vinden.

Dennisdeboer

Bericht door Dennisdeboer » wo sep 12 2007 7:08 pm

vr staat voor optisch beeld stabilisatie, nikon noemt het Vibration Reduction, vandaar de afkorting vr.
vr heeft mij echt versteld doen staan, ik kan met een sluiterijd van 1/5 een scherpe foto uit de handen maken met mijn 24-120mm vr.
als tele zoom lens raad ik de Nikon 70-300mm vr aan, deze is in alle opzichten beter dan de 55-200mm.

Groeten, Dennis

Marco

Bericht door Marco » wo sep 12 2007 7:13 pm

Hallo Netebuk, welkom op dit forum.

Kijk even op de website van Hans, daar staan enkele zeer uitvoerige naslagwerken, waarin je alles kunt terugvinden, van afkortingen tot de kwaliteit van Nikkor objectieven.

Gewoon lekker leesvoer, er is tegenwoordig toch niets op tv.

groet,
Marco

Plaats reactie

Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”