Firmware D90.

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Plaats reactie
bakkergh

Firmware D90.

Bericht door bakkergh » za apr 06 2013 5:52 pm

Ik heb een Nikon D90 en wil de firmware updaten omdat ik vermoed dat ik een bug er in heb.
Maar waar ik ook kijk, alles is even verward. In mij instructie boek staat dat aansluiten via usb op een computer (met WiFi) voldoende moet zijn om de software te installeren, maar dat werkt niet! Ook is mij niet duidelijk welke versie beschik baar is; ik ergens gelezen versie 1.002, of 1.006.
Wie kan mij iets zinnigs vertellen?

Met vriendelijk groet,
Goos Bakker

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Firmware D90.

Bericht door gijs sandberg » za apr 06 2013 5:57 pm

Beste Goos,
Welkom.
Op http://www.nikon.nl" onclick="window.open(this.href);return false; kan je snel zien of en wat de laatste versie is. (op het eerste gezicht: geen)

re: ergens gelezen
Je moet niet alles geloven dat je leest... :twisted:

Groeten, GIjs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

Remon
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Remon » za apr 06 2013 6:13 pm

Er is alleen een lens distortie correctie update beschikbaar, geen gewone of alternatieve firmware (bvb. 1080p of de 5 minute limit verwijderen)
Gear: Nikon D90 + Grip - Nikon AF-S DX NIKKOR 18-55mm f/3.5-5.6G - Nikon AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G - Nikon AF-S NIKKOR 50mm f/1.8G - 2x Nikon Speedlight SB-24
Mijn foto's kunnen soms apart zijn bewerkt!

Kroontje

Bericht door Kroontje » za apr 06 2013 7:04 pm

Je kan hier alles vinden.
Welke versie en hoe je het moet installeren.

http://nikonimglib.com/dcdata/#os-windows" onclick="window.open(this.href);return false;
of
http://nikonimglib.com/dcdata/#os-macintosh" onclick="window.open(this.href);return false;

Weet niet waar je mee werkt.

Groet Kroontje

Cookie1397
Clublid
Clublid

Bericht door Cookie1397 » za apr 06 2013 10:51 pm

Voor zo ver mij bekend heeft de D90 geen bug in de firmware, ik heb er nog nooit last van gehad en het lijkt mij stug dat jou D90 dat wel heeft. De laatste firmware update is dus 1.006 maar dat is alleen een vernieuwde lijst met gegevens voor vertekeningscorrecties van de diverse objectieven en dus geen update om fouten in de camera te verhelpen. Updaten is vrij simpel. Controleer via het set-up menu via firmwareversie jou firmware, als daar geen 1.006 staat heb je een oudere versie Via de link van Kroontje downloaden en uitpakken. Als het goed is staat het nu op het bureaublad. Geheugenkaart formatteren (niet noodzakelijk wel gewenst) Het bin bestand naar het kaartje verplaatsen. Kaartje in de camera plaatsen en via het set-up menu naar firmware versie. Daar zie je jou firmware versie en als deze ouder is dan de gedownloade versie is er de optie upgraden. Ja klikken en in 2 tellen is het geüpdate. Zorg er wel voor dat de accu goed vol is, het is vervelend als de camera er mee stopt tijdens het upgraden van de software (zelfs al duurt het hele upgraden nog geen 10 seconden)
Nikon Z Z & de maskers

henkk
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door henkk » zo apr 07 2013 12:21 am

Zou je niet liever eerst proberen de camera in zijn fabriekssettings terug te zetten? Wat is de bug die je ondervindt ?
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1? Of iets analoogs zoals F4S of FA?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”