Vragen mbt gebruik Black Rapid RS-Sport

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Plaats reactie
euGène_S
Bestuurslid
Bestuurslid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Vragen mbt gebruik Black Rapid RS-Sport

Bericht door euGène_S » di apr 09 2013 12:20 pm

Hallo forum-leden,

Sinds afgelopen week ben ik in het bezit van een Black Rapid RS-Sport draagriem.
Het draagcomfort is prima. Veel fijner dan de originele riem.
Nu merk ik onder het wandelen dat de riem verschuift. De camera zakt steeds naar beneden. De camera komt dan zo laag dat het niet prettig draagt. De vergrendelklem op mijn rug houdt het gewicht van camera en lens niet. Het is hinderlijk dat ik steeds de riem moet bijstellen.

Is dit bekend en hebben meer gebruikers hier last van?
Of is de combinatie D700 met een Nikkor AF-S 28-300mm te zwaar voor deze riem?

Welke oplossing hebben jullie voor het wisselen naar het statief in combinatie met de RS-Sport? Aangezien de statiefaansluiting bezet is door de Black Rapid FastenR3. Het is niet handig om steeds de FastenR3 los te draaien van de camera.

Zelf ben ik het denken om een statiefgondel voor de Nikkor AF-S 28-300mm te kopen, mocht die verkrijgbaar zijn. Dan kan ik deze op de lens bevestigen wanneer ik met het statief wil werken.

Hoop dat jullie mij nog andere mogelijkheden hebben.
Groeten,
Eugène

Mooi, al dat Nikon-spul!

Cookie1397
Clublid
Clublid

Re: Vragen mbt gebruik Black Rapid RS-Sport

Bericht door Cookie1397 » di apr 09 2013 2:05 pm

Voor het loshalen van de statiefaansluiting heeft black rapid een oplossing, maar alleen als je een manfrotto statiefkop hebt met de RC2 Quick Release Plate zie link http://www.blackrapid.co/products/fastenr-t1" onclick="window.open(this.href);return false;. Bij mij werkt dat prima. Het verschuif probleem kan ik niet bij helpen ik heb nl. een rs-7
Nikon Z Z & de maskers

Pluruk

Bericht door Pluruk » di apr 09 2013 3:00 pm

Heb de RS-4, gebruik de combinatie D800 + 70-200 VRII de haak van de riem zit aan de statiefgondel vast. Totaal geen probleem met verschuiven, en zou terug gaan naar de winkel. Mogelijk zet de klem waarmee je de boel kan afstellen de riem niet goed klemvast.

Onder mijn camera zit standaard de quick release plate van mijn Manfrotto statief, hier hang ik de combinatie D800 + 24-120 f/4.aan.

Bert

MarcoD750
Ontwerp & Ontwikkeling
Ontwerp & Ontwikkeling
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door MarcoD750 » di apr 09 2013 4:44 pm

Hier ook geen problemen met verschuiven, de D90+24-70 of met de 70-200, lijkt erop dat er iets niet lekker zit.
met vriendelijke groet, Marco

Z6 | Z 24-120 | AF-S Nikkor 14-24 | AF-S Nikkor 24-70 2.8 | AF-S 70-200 2.8 VRI | SB910 | Insta360 |

motorhan
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door motorhan » di apr 09 2013 7:26 pm

Je zegt dat de camera hinderlijk naar beneden zakt, dat duid er dan op dat je de lengte van de riem moet inkorten. het lijkt me normaal dat de camera bij niet gebruik naar het laagste punt zakt.

Het lijkt er dus op dat je de riem naar jou lengte en voorkeur moet afstellen.

Ik gebruik ook de statiefplaat van Manfrotto werkt perfect met deze combinatie. Wat ik zelf nog wel lastig vind is dat als je de camera los haalt van de riem je geen soort van polsbandje hebt waardoor je de camera enkel in je hand houd.
Met vr gr,

Han

euGène_S
Bestuurslid
Bestuurslid

Bericht door euGène_S » di apr 09 2013 7:50 pm

Bedankt voor jullie reacties!

M.b.t. de reactie van Motorhan: ik stel de riem in, met de vergrendelklem aan de achterkant. De camera hangt dan voor prettig op de heup. Maar na een kilometer wandelen hangt de camera op mijn dij-/bovenbeen. Dan gaat de camera slingeren.

Het is inderdaad zoals sommigen van jullie al aangeven. De stelriem schuift en grijpt niet in de vergrendeling. De tandjes van de vergrendelklem krijgen geen grip op de riem.

Heb met de KE gebeld en kan de riem terugsturen. Gaat na het weekend gebeuren. Hoop dat zij het probleem onderkennen.

Is er een statiefgondel verkrijgbaar voor de Nikkor AF-S 28-300 mm?
Groeten,
Eugène

Mooi, al dat Nikon-spul!

euGène_S
Bestuurslid
Bestuurslid

Bericht door euGène_S » do apr 11 2013 9:59 pm

Heb een noodoplossing bedacht voor de komende stedentrip :)
Uitgeprobeerd en het werkt: de riem blijft zitten en zakt niet meer naar beneden.
Voor nu prima, maar blijft lastig omdat ik de lengte zo niet meer kan veranderen.
Hoop alleen dat de tyrap geen beschadigingen maakt omdat hij na het weekend terug gestuurd wordt.

Afbeelding

Afbeelding
Groeten,
Eugène

Mooi, al dat Nikon-spul!

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”