Graag jullie reactie.
Gr. Marja
1

2

3

4

Dank je voor je reactie.wiebeterpstra schreef:ik zou van de serie kunnen zeggen dat foto 3 eruit springt, omdat deze het beestje zo er voor staat zoals je hem verwacht. En de overige foto's momentopnames zijn ( pleonasme?! ) die een bepaalde actie vastleggen welke niet (altijd)duidelijk is :
foto 1 : veren herschikken/wassen
foto 2 : leeuw met een krabpaal/muur?
foto 4 : (moeder) olifant helpt jonkie bij het opstapje?
qua compositie en belichting laat ik het commentaar voorlopig aan anderen over.

Tja,het is niet makkelijk om dieren te fotograferen,heb ik gemerkt.Ed Schouten schreef:Bij foto 1 jammer van het onscherpe hekje op de voorgrond, zou op een andere plaats gaan staan of zo staan dat het hekje niet zichtbaar is nu leidt het af
foto 2 jammer van de tak voor de kop van de leeuw.
foto 4 olifantenrug afgesneden en 1 poot links in beeld, jammer

Gelukkig wel,Cor.Cor Gortzak schreef:Marja,
Het plaatsen gaat nu goed zie ik.
Zie je wel, de aanhouder wint.
Cor G
Sorry, had je andere bericht nog niet gezien.

Dat zal ik eens proberen,Jaap.Jaap_van_Ekris schreef:Ik zou foto 1 eens "wat" snijden. Het gaat je om de flamingo, en door veel strakker kaderen zou dat er wel eens heel mooi uit kunnen komen. Ik zou halverwege de buik alles wegsnijden (net boven het hekje) en dan de bovenkant en zijkant alles weghalen totdat je in de flamingo snijd. Dan wordt het beeld veel sterker (de ogen zijn goed gevangen)
Jaap

Bij de olifanten had ik alle tijd om te fotograferen en dus had ik ook beter in de zoeker kunnen kijken.Ed Schouten schreef:Je hebt inderdaad soms niet de tijd om alles rustig te bekijken, maar bijvoorbeeld bij de olifanten foto's loont het de moeite om voor je afdrukt goed in de zoeker te kijken of na het maken van de foto of het lcd scherm. Dierfotografie blijft inderdaad lastig.

Marja,Marja schreef:Ik heb de foto met de flamingo bij gesneden,Jaap.
Hij ziet er zo beter uit.

Dank je Mzpeter,voor je reactie.Mzpeter schreef:Marja,Marja schreef:Ik heb de foto met de flamingo bij gesneden,Jaap.
Hij ziet er zo beter uit.
Als ik voor mijn beurt mag spreken , want ik ben Jaap niet, ziet de bewerkte flamingo er inderdaad vééél beter uit. Ga zo door.