Hier een JPG rechtstreeks van de onbewerkte NEF:
Het was mijn bedoeling om wat ik zag (heb drie belichtingen zonder statief gemaakt) met behulp van het arsenaal aan mogelijkheden in CNX uit te laten komen.
@BUG322, Je hebt gelijk, het element dynamiek is ver te zoeken. De takjes van de boom die de voorgrond schaduw verleent kon ik niet weglaten, het hoorde bij het idee van de foto (en geeft imho een reden voor de wat donkerder voorgrond)
@Skippy, dank je. Mozes wilde helaas niet...
@Marco, helaas, heb geen grijsverloop gebruikt voor de lucht. Wel een heleboel kleurstuurpunten. Ten dele (3) om de takken boven de bomen te beschermen, en (4) om de lucht uit te laten komen, zonder hem uit te 'bijten'. En anders spreken we gewoon een keer in A'dam af.
@George, yup, er zit een soort van boodschap in. Voetbal begint tegen de herfst. Herfst geeft in mijn ogen vaak mooi licht. De bomen beginnen al hun herfstkleuren uit zetten. En de lucht is zwanger van buien.
@Nicole, foei

Nog nooit van de reservebank gehoord.
@rik6230, bedankt
En inderdaad neem ik deze zaterdag mee als bewerkte NEF, zodat ik kan laten zien wat ik wel en niet heb gedaan (en kan toelichten waarom).
Hartelijk dank voor al jullie meningen en kritiek, en beschaafdheid
Groet