gebruikte sb-800 vs nieuwe Yongnuo YN565EX
Re: gebruikte sb-800 vs nieuwe Yongnuo YN565EX
Batterijen vraag komt vaak terug. Sinds ik eneloop gebruik, wil ik niks meer anders. Ik heb de zwarte eneloops met de X afdruk op de batterijen. Voordeel van deze batterijen is dat als ik ze een tijdje niet gebruik ze niet direct leeg lopen (normaal doen NIMH dat wel). De Yongnuo YN565EX heeft trouwens ook de optie voor een externe voeding. Ik gebruik bij een bruiloft altijd een externe voeding. De flitser laad snel en ik heb nooit het gedoe tijdens het fotograferen dat ik batterijen moet vervangen (dan mis je toch de belangrijkste foto's)
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: **
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Oudste stetje is bijna twee jaar oud schat ik in, andere zijn bijna nieuw. Ik heb setje Duracell, één weet ik niet (kan deze nu niet vinden en denk dat ze in speelgoed van m'n dochter zita vgastel schreef:Hoe oud zijn je setjes en welk merk zijn deze en.
Welke lader gebruik je testen zou toch aan gegeven moeten zijn op je lader .

Als ik weer eens baterijen koop zal ik ook eens naar die Eneloop baterijen kijken...heb daar meer goede verhalen over gelezen.
Still learning.....
@2eX_trots,2eX_trots schreef:Oudste stetje is bijna twee jaar oud schat ik in, andere zijn bijna nieuw. Ik heb setje Duracell, één weet ik niet (kan deze nu niet vinden en denk dat ze in speelgoed van m'n dochter zita vgastel schreef:Hoe oud zijn je setjes en welk merk zijn deze en.
Welke lader gebruik je testen zou toch aan gegeven moeten zijn op je lader .en een ander setje is van Tronic (Liddl). Setje van Tronic is het oudste setje en ik merk geen verschil met de (nieuwere) Duracell's. Moet zeggen dat ik nu met drie setjes altijd wel genoeg heb, maar het is wel vervelend om te moeten wisselen.
Als ik weer eens baterijen koop zal ik ook eens naar die Eneloop baterijen kijken...heb daar meer goede verhalen over gelezen.
Hier een tip voor het opladen van batterijen.
Als je ze oplaad, laat ze dan zekers 24 uur er in zitten.
Niet denken, oh lampje is groen batterij is vol, kom je van een koude kermis thuis.
- Cookie1397
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Wat voor zin heeft het om de accu's 24 uur in de kader en onder stroom te laten staan. De accu's zijn vol zodra de lader asngeeft dat vol zijn. Heb ik nog noojt gedaan en de accu's zijn vol en lopen ook niet leeg. Onzin tip derhalve.
Nikon Z Z & de maskers
Oh oh, dus geen onzin tip.Ed Schouten schreef:Wat voor zin heeft het om de accu's 24 uur in de kader en onder stroom te laten staan. De accu's zijn vol zodra de lader asngeeft dat vol zijn. Heb ik nog noojt gedaan en de accu's zijn vol en lopen ook niet leeg. Onzin tip derhalve.
Nimh batterijen, worden dus eerst ontladen en dan pas geleden.
Als dan het groene lampje ga branden dan is die nog niet voor de 100% geladen.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Als dat zo zou zijn, dan kan je mij vast uitleggen waarom accu's die nog bijna vol zijn sneller vol zijn dan lege. Want dat zou volgens jou logica precies andersom moeten zijn...Casanova56 schreef:Oh oh, dus geen onzin tip.Ed Schouten schreef:Wat voor zin heeft het om de accu's 24 uur in de kader en onder stroom te laten staan. De accu's zijn vol zodra de lader asngeeft dat vol zijn. Heb ik nog noojt gedaan en de accu's zijn vol en lopen ook niet leeg. Onzin tip derhalve.
Nimh batterijen, worden dus eerst ontladen en dan pas geleden.
Als dan het groene lampje ga branden dan is die nog niet voor de 100% geladen.

- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Er zijn laders die dat trucje (ontladen en dan weer opladen) kennen. Het zijn uitzonderingen en het zou met NiMH batterijen geen zin moeten hebben, omdat die niet het geheugeneffect hebben van oudere oplaadbare batterijen.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Mwa, dat zijn dan oude NiCad laders en die moet je nu net niet gebruiken bij NiMh.
Die gaan kapot van het ontladen. Dan worden ze te diep ontladen en kunnen niet meer opgeladen worden.
NiMh kun je tussentijds bijladen. Ontladen is gewoon niet goed.
Misschien de verkeerde lader in gebruik?
Die gaan kapot van het ontladen. Dan worden ze te diep ontladen en kunnen niet meer opgeladen worden.
NiMh kun je tussentijds bijladen. Ontladen is gewoon niet goed.
Misschien de verkeerde lader in gebruik?