Goede avond,
Waarschijnlijk is een dergelijk programma hier al een besproken maar ik kon het niet zo snel vinden, excuus daarvoor.
Ik ben bezig om twee lenzen met elkaar te vergelijken.
Beide lenzen hebben dezelfde brandpuntafstand, ik maak de foto's met dezelfde compositie, belichting en vanaf een statief dus de foto's zien er op thumbnail nivo vrijwel hetzelfde uit. Ik wil weten hoe beide lenzen presteren met een verschillend diafragma en verhoogde ISO waarden. Nu zit ik telkens te turen naar die tumbnails om ze vervolgens stuk voor stuk te openen.
Nou zou ik graag verschillende foto's in één scherm kunnen zien met daarin bepaalde parameters, zodat je in één oogopslag kan vergelijken. Ik heb bijvoorbeeld wel een programma als Opanda maar ik kan daar alleen maar de data zien van één foto en dan ook nog zonder plaatje van de foto.
Ik hoop dat ik duidelijk heb gemaakt wat ik precies hoop te kunnen met een dergelijk programma, zijn er mensen die mij kunnen vertellen of er dergelijke programma's bestaan?
Alvast bedankt!
EXIF vergelijken
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: **
- Foto's bewerken toestaan: Ja
EXIF vergelijken
Still learning.....
- justme
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: EXIF vergelijken
Je kunt dit in Lightroom doen, als je een RASTERWEERGAVE toont van je foto's.
Als je rechtermuisknop doet op een van de foto's en je gaat naar WEERGAVEOPTIES kan je instellen welke labels getoond worden.
Hier kan je dus ook kiezen voor :
Belichting en ISO
F-stop
Brandpuntsafstand
bestandsnaam,
etc
Als je rechtermuisknop doet op een van de foto's en je gaat naar WEERGAVEOPTIES kan je instellen welke labels getoond worden.
Hier kan je dus ook kiezen voor :
Belichting en ISO
F-stop
Brandpuntsafstand
bestandsnaam,
etc
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: **
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Bedank!...hiermee kan ik inderdaad doen wat ik wou.
Ik wist van het bestaan maar dacht dat het alleen een soort bewerkingsprogramma was.
Ik wist van het bestaan maar dacht dat het alleen een soort bewerkingsprogramma was.
Still learning.....
- justme
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Als je doorhebt wat het allemaal nog meer kan, wordt je wellicht net als ik razend enthousiast over Lightroom!!2eX_trots schreef:Bedank!...hiermee kan ik inderdaad doen wat ik wou.