jos 1953 schreef:Dag Jan,
Ik woon in Hasselt (Belgie) maar bij mij in de buurt woont er niemand die op "Photo-site" actief is.
Krijg volgende week bezoek van een "Nederlandse fotovriend" en hij is in die zaken een krak.
Ben heel blij dat ik jullie site ondekt heb want ik zit nog met vraagjes over mijn Nikon D7100.
Hoe moet men precies de "scherptediepte knop" gebruiken ?
Bestaat er al een handboek over de Nikon D7100 ?
Bedankt voor jullie antwoordjes,
Groetjes,
jos 1953
Het plaatsen van foto's is dus na volgend week opgelost. Mooi.
Voor wat betreft het handboek. Zat er geen bedieningshandleiding, gedrukt exemplaar, bij je camera? Ik neem aan in ieder geval een CD waar een Handleiding in PDF op zal staan. En anders kun je deze downloaden bij Nikon. In Nederland moet je je eerst registreren. Ik heb geen idee of dit in Belgie hetzelfde is, en dan kun je de handleiding downloaden of eventueel tegen betaling een gedrukt exemplaar bestellen.
Wanneer je een "gebruikers' boek bedoelt dan kan het zijn dat die nog in de maak zijn. In ieder geval ik heb ze nog niet gezien. Daarvoor is de camera wellicht nog iets te nieuw.
Voor wat betreft de scherptediepte kun doormiddel van de knop in drukken het scherptediepte effect bij het gekozen diafragma vooraf beoordelen. Persoonlijk moet ik zeggen dat ik daar moeite mee heb. Ik zie het vaker niet als wel.
Maar kijk maar eens op pagina 50 van de handleiding.