Ik ben met iemand in onderhandeling over de overname van dit (AF S 24-85 3.5-4.5 G ED) objectief. Het lijkt mij een goede aanvulling voor mij bij mijn 35 2.0 en 60 2.8 macro (en 70-210 4-5.6 zoom).
Met dit obejectief kan ik in veel situaties uit de voeten (licht groothoek en licht tele) en zodoende hoef ik als ik ''vanalles'' ga doen niet meer twee lenzen mee te nemen en steeds te wisselen. Bovendien is 24-85 precies het zoom bereik van mijn SB600 flitser, dus dat past mooi zo lijkt mij.
Nu vraagt de verkoper er echter 190,- euro voor (ik heb inmiddels 160,- geboden.
Is 190,- niet wat veel?
Is dit een kwalitatief goede lens?
Kortom wie de lens heeft of kent, ik hoor jullie ervaringfen graag.
Waarde en kwaliteit van AF S 24-85 3.5-4.5 G ED
- Dat "zoombereik" op de SB-600 geldt voor FX, niet voor DX. Als je dus analoog fotografeerd klopt je verhaal. Digitaal klopt het niet. Het gaat om de beeldhoek en die heb je op digitaal al vanaf zo'n 17mm
- Objectief : http://www.photozone.de/8Reviews/lenses ... /index.htm
- Marktwaarde : 165 euro
- Objectief : http://www.photozone.de/8Reviews/lenses ... /index.htm
- Marktwaarde : 165 euro
Bedankt voor de review.
165<- had ik ook gevonden in een duitse tweede hands prijslijst.
weat betreft het flitsen, dat begrijp ik nu niet meer? Moet je daar ook een cropfactor op los laten?
Dat zou betekenen dat het meelopen, via camera informatie, nergens op slaat. Dat lijkt me op zich vreemd, maar misschien heb je gelijk.
weat betreft het flitsen, dat begrijp ik nu niet meer? Moet je daar ook een cropfactor op los laten?
Dat zou betekenen dat het meelopen, via camera informatie, nergens op slaat. Dat lijkt me op zich vreemd, maar misschien heb je gelijk.
Yvette Verwer schreef:Bedankt voor de review.
De flitshoeken op de flitser zijn gebaseerd op FX/analoog. De flitser heeft geen cropfactor.
Als de grootste hoek van de SB-600 24mm is dan voldoet deze voor een 24mm objectief op een FX/analoge camera.
Als je een 24mm objectief op een DX camera gebruikt heb je een effectieve beeldhoek die gelijk is aan een 24x1,5=36mm objectief. Die beeldhoek valt dus ruim binnen de 24mm beeldhoek van de flitser.
Een 17mm objectief op een DX camera heeft een effectieve beeldhoek die vergelijkbaar is met een 17x1,5=25mm. Deze valt dus net binnen de hoek van de flitser.
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Een onderzoek naar het verschil in kwaliteit van Nikkor AF objectieven staat al enige tijd op m'n site.
Een tweedehands prijs is te bepalen door de nieuwprijs. Bedenk dat Nikon een advies prijs heeft van tegen de 600 euro. In de winkel ben je goedkoper uit en tweedehands, neem dan eens de helft.
24-85 is nu door de crop factor niet veel gevraagd door de amateurs. De profs zullen heel blij zijn dat er nu (november) een nieuwe 24-70 uit komt.
De link met de Duitse tweedehands prijzen heb ik hier al een keer neer gezet, die heb je gelukkig al wel (elders) gevonden.
Een tweedehands prijs is te bepalen door de nieuwprijs. Bedenk dat Nikon een advies prijs heeft van tegen de 600 euro. In de winkel ben je goedkoper uit en tweedehands, neem dan eens de helft.
24-85 is nu door de crop factor niet veel gevraagd door de amateurs. De profs zullen heel blij zijn dat er nu (november) een nieuwe 24-70 uit komt.
De link met de Duitse tweedehands prijzen heb ik hier al een keer neer gezet, die heb je gelukkig al wel (elders) gevonden.
Laatst gewijzigd door Hans Braakhuis op vr okt 03 2008 4:03 pm, 2 keer totaal gewijzigd.