Meer hierover te vinden op bijvoorbeeld ebay
Ik kan dit produkt echter niet vinden op de site van Nikon, iemand enig idee

Maar, is dit dan wel origineel Nikon?miorob schreef:Hong Kong via klikkerdeklik ebay!
gebruik je wel de originele AH-4 mark II?Franklin schreef: alleen af en toe wilde het bovenste riempje wel eens los gaan.
Wat wel een groot nadeel is, dat je de ontspanknop en instelwielen op de accugrip (als je die hebt) niet kunt gebruiken zonder de handstrap eerst los te maken.
Was een originele Mk II. (Inmiddels met de D7000 naar mijn dochter.) Ik bedoelde ook zonder het losmaken van de handstrap zijn de ontspanknop en de instelwielen op de grip niet te gebruiken. Dus wil je in de portretstand werken, dan altijd eerst de strap losmaken. Dat kan voor snel werken wat lastig worden.plincky schreef:gebruik je wel de originele AH-4 mark II?
met beide heb ik een andere ervaring. riempje misschien verkeerd bevestigd?
en de onspanknop en wiel van de grp is wel te gebruiken maar is niet heel confortabel. dan met name het riempje wat heen e weer bungeld en wat soms voor de ontspanknop gaat liggen.
Dit zijn geen AH-4's. Ze zijn aanmerkelijk goedkoper, en bevallen in het gebruik minder.Marten schreef:Er is blijkbaar ook al weer een derde versie op de markt:
http://www.tangentphoto.com/reviews/nik ... eview.html
plincky schreef:Fotoshop aalten verkoopt ze. ik heb er zelf ook eentje, mooi ding is het en heeft als onderplaat een statief koppeling. (arca swiss compatible)
hier staat hij
Hallo,
Ja, dit is een originele Nikon versie. Gemaakt in Korea. Om onbegrijpelijke reden passen ze in Europa nog steeds de Arca plaat niet toe. Hij is ook geschikt voor de D600 en voorzien van een drie-oog clip aan de bovenzijde.
Mvg,
Roland Stolte
FotoShop Aalten
Dinxperlosestraatweg 124
7122 JS Aalten
Hans Braakhuis schreef:Dit zijn geen AH-4's. Ze zijn aanmerkelijk goedkoper, en bevallen in het gebruik minder.Marten schreef:Er is blijkbaar ook al weer een derde versie op de markt:
http://www.tangentphoto.com/reviews/nik ... eview.html
De meningen wat betreft de originaliteit lopen blijkbaar uiteen.Broom schreef:...Ja, dit is een originele Nikon versie. Gemaakt in Korea. Om onbegrijpelijke reden passen ze in Europa nog steeds de Arca plaat niet toe. .
Mvg,
Roland Stolte
FotoShop Aalten