Jeffrey's Exif Viewer vraag.

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Willem Focus
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Jeffrey's Exif Viewer vraag.

Bericht door Willem Focus » ma apr 15 2013 10:37 pm

Hoi,

Ben al aan het zoeken geweest, maar ben er nog niet achter. Indien ik zelf foto's plaats via picasa kan ik de exif gegevens bovenaan mijn foto's aflezen.
Forumleden die dit doen vanuit flickr hebben een melding " meer info " boven de foto staan. Vaak zou ik heel graag de exif gegevens van bepaalde foto's willen zien, alleen bij deze Jeffrey's exif kan ik dat niet ontdekken. Terwijl ik van deze gegevens zou kunnen leren.

Vraag dus: hoe zie ik deze gegevens wel?

Wie helpt me op weg?

Groet Willem :wink2:
Nikon Z8 en mooi glaswerk van datzelfde merk

Vincent
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Re: Jeffrey's Exif Viewer vraag.

Bericht door Vincent » ma apr 15 2013 10:41 pm

Via flickr staan alleen nog exif data in het originele bestand. Dus indien er een flickr link gegeven is dan vindt je de exif op flickr. Mocht deze afgeschermd zijn dan kun je in sommige gevallen nog naar het originele bestand (view all sizes -> original) en daarin de exif tonen met bij een plutonium.

Allemaal wat omslachtig dus maar dat is helaas niet anders.
Fin.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » ma apr 15 2013 10:58 pm

Er zijn diverse web browser Add-ons die de EXIf info uit de online bestanden filtert en weergeeft. Uiteraard alleen indien de EXIF-info nog aanwezig is in het bestand. Maak simpelweg gebruik van enkele van die add-ons.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Vincent
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door Vincent » di apr 16 2013 9:17 am

Léon Obers schreef:Er zijn diverse web browser Add-ons die de EXIf info uit de online bestanden filtert en weergeeft. Uiteraard alleen indien de EXIF-info nog aanwezig is in het bestand. Maak simpelweg gebruik van enkele van die add-ons.
Dat is in het algemeen zo, maar het bekende probleem van Flickr is dat alle resizes geen exif data meer bevatten. Dan werkt geen enkel tooltje. Indien er dan een Flickr link gegeven is dan is de exif daar te vinden. En als men in de settings heeft aangegeven dat deze prive zijn (en dus niet naast de foto of via -> actions -> view exif data te zien zijn) dan is de laatste optie om rechtermuisknop op de foto -> view all sizes -> original en in dat bestand staan dan meestal nog wel de exif data wat dan weer zichtbaar te maken is met een van de vele add ons :wink2:

En als het daar ook niet in staat dan heeft men geupload zonder exif data en kun je het per definitie niet zichtbaar maken.
Fin.

Willem Focus
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: **

Bericht door Willem Focus » di apr 16 2013 10:55 am

Zou het dan niet fijn zijn als iedereen die vanuit Flickr zijn/haar foto's plaatst de exif even meeplaatst?
Ik kijk bij iedere foto die me interesseert hoe de instellingen op de camera waren ion de hoop er iets van op te steken.

Groet Willem :wink2:
Nikon Z8 en mooi glaswerk van datzelfde merk

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » di apr 16 2013 10:59 am

Willem Focus schreef:Zou het dan niet fijn zijn als iedereen die vanuit Flickr zijn/haar foto's plaatst de exif even meeplaatst?
Je kunt het ook omdraaien: flickr toont bij ieder origineel (!) de EXIF data (vermits die niet expliciet gewist is). Dus als je het origineel bekijkt, heb je alle info die je wilt... :mryellow:
Alles heeft te maken met de sizing/resizing (on)mogelijkheden van diverse forums.
Zo gaat b.v. dpreview er heel anders mee om, dan dit forum, en zo heb je vele smaken... :lol:

Dus het zou idd heel fijn zijn als alle forums de mogelijkheid hadden foto's in hun originele resolutie te tonen, met bijbehorende sizing mogelijkheden, dan zijn we gelijk van al het geneuzel af. 8)

jettiny
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door jettiny » di apr 16 2013 3:33 pm

Exif viewer is handig, maar het is toch ook een kleine moeite om de gegevens er even bij te zetten.
Bij mijn foto's gaan ook geen gegevens mee ( flickr ), maar meestal vertel ik wel hoe een en ander tot stand is gekomen.
Als ik vergeet, dan wordt er toch nog wel eens om verzocht dat te doen.
Het is inderdaad leerzaam, maar niet alles zeggend.
Een en ander hangt af van de situatie ter plaatse, in samenhang met de lichtomstandigheden.
Dus exif, aangevuld met een leuk verhaaltje, blijven toch alleen maar indicatie's.

Vrgr
Tiny

wblink
Forumlid
Forumlid

Bericht door wblink » di apr 16 2013 7:13 pm

IK mag niet meer ..,..
Willem.

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”