Hard Sun

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Rubba

Hard Sun

Bericht door Rubba » wo sep 12 2007 1:25 pm

Net terug uit Turkije. Vooral het weer was daar geweldig. Zo geweldig dat overdag fotograferen niet meeviel. De zon was dan erg hard. Onderstaande foto's zijn dan ook of 's ochtends vroeg, of 's avonds laat geschoten. Ben benieuwd wat jullie er van vinden:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

Alles is door PS gehaald met 25% onscherp masker. Voor de blauwe luchten heb ik een Nikon Circulair Polarisatie filter gebruikt.

GdP

Bericht door GdP » wo sep 12 2007 3:39 pm

Het zijn mooie foto's Rubba. Wel vind ik dat er hier en daar wel wat veel blauw in zit. Ik denk dat het Pola-filter niet echt nodig was.

Gerrit

alfa156

Bericht door alfa156 » wo sep 12 2007 4:22 pm

Vind het ook lekkere foto's maar idd bij sommigen is het blauw wel nadrukkelijk aanwezig. De D80 heeft de mogelijkheid van een rasterweergave. Handig voor de horizon recht te krijgen, dan hoef je dit niet achteraf te corrigeren. Welke foto is met welk topobjectief gemaakt (nu kijk ik even naar jouw onderschrift)? Persoonlijk zou ik het zonnetje wat meer rechts of links geplaatst hebben maar dat is maar mijn idee.

Rubba

Bericht door Rubba » wo sep 12 2007 5:25 pm

Foto's 1, 2, 5, 8 en 9 zijn met de 70-200 gemaakt. De overige met de 17-55.

Ik ben het met jullie eens dat ze wel ietwat te blauw uitgevallen zijn. Gelukkig heb ik in nef geschoten en is er nog wel eea te corrigeren.

Het raster gebruik ik standaard maar dan nog valt het niet mee om die zon op 200mm uit de hand waterpas te krijgen.
Laatst gewijzigd door Rubba op do sep 13 2007 9:32 am, 1 keer totaal gewijzigd.

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » wo sep 12 2007 7:40 pm

Mooi en lekker blauw.
Ik ga over een week of 3 weer naar Turkije was het er nog zo warm ?
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

Rubba

Bericht door Rubba » do sep 13 2007 9:31 am

Begin september was het er overdag 35 tot 40 graden en 's avonds nog over de 30. Enkele dagen later was het overdag tegen de 30 en 's avonds rond de 15 graden. Het is dan ook een stuk frisser geworden maar overdag nog steeds erg lekker.

SwederD70
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » do sep 13 2007 12:26 pm

2 en 8 geven wel een mooi beeld over 'verhoudingen'! :shock:
#2 Mens tov boot, #8 Boot tov BOOT en BOOT tov de OCEAAN

Mooi tweeluik :wink:

(bij 2 zou ik net het stukje zichbare dek wegsnijden, nu weet je zeker dat daar het dek begint als je het wegsnijd weet niet waar dat begint en weet je niet hoe hoog de zijkant van het schip nog doorloopt)..
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

Pindar01

Bericht door Pindar01 » do sep 13 2007 7:11 pm

Mooie foto's, de warmte straalt er vanaf! 8)

rik6230

Bericht door rik6230 » do sep 13 2007 8:25 pm

7 is een mooie vakantiefoto. Dat bedoel ik positief. Vaak zijn vakantiefoto's kiekjes maar deze heeft een verhaal. Een verbrandde toet, moe maar voldaan leunend op de ballustrade van het hotelbalkon nagenietend van een mooie dag. Het vakantiegevoel voor mij.
8 vind ik ook erg mooi. Dat imposante cruise schip in de zon uitvarend met dat kleine scheepje ernaast. De andere foto's vind ik minder. Horizon in het midden. De zon ook in het midden. 3,4,6 en 10 vind ik net te blauw.

ArjanAanraad
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door ArjanAanraad » do sep 13 2007 8:50 pm

Hoi,

Inderdaad lastig fotograferen met die zon, had ik in frankrijk ook... Ik vind foto 7 het mooiste, geeft een mooi gevoel mee...is van het gezicht af te lezen...maar ja ik ga altijd voor dit soort foto's vooral als ze zo mooi gelukt zijn! :lol:
NCN lid but still wondering......keep it clear!

http://www.arjanaanraad.nl

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”