Kamp Vught
- Cookie1397
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Kamp Vught
Mooie serie van kamp vught. Wat ik jammer vind maar dat had jij niet in de hand. Dat er wat mij betreft te veel zonlicht naar binnen schijnt. Had van mij somberder gemogen.
Nikon Z Z & de maskers
-
- Clublid
- Contacteer:
Thanks Niels!Niels schreef:Mooie serie hoor René, heb ik niet eens eerder een serie van kamp Vught van je gezien?
Je hebt gelijk: http://www.genster.nl/2011ev/2011/Vught/NMKV/vught.html
Nu was ik naar het Geniemuseum met iemand die nog nooit in Kamp Vught was geweest (beiden liggen in dezelfde straat). Vandaar

-
- Clublid
- Contacteer:
Dank je Ed.Ed Schouten schreef:Mooie serie van kamp vught. Wat ik jammer vind maar dat had jij niet in de hand. Dat er wat mij betreft te veel zonlicht naar binnen schijnt. Had van mij somberder gemogen.
Veel licht, maar vooral veel te veel mensen (museum weekend)

-
- Forumlid
Leuke reactie ...Genster schreef:Dank je Ed.Ed Schouten schreef:Mooie serie van kamp vught. Wat ik jammer vind maar dat had jij niet in de hand. Dat er wat mij betreft te veel zonlicht naar binnen schijnt. Had van mij somberder gemogen.
Veel licht, maar vooral veel te veel mensen (museum weekend)
Ed geeft feedback aangaande de belichting en jij reageerd aangaande de drukte die niet te zien is op de foto's...
Blijft mijn inziens de belichting staan. Veel te vrolijk voor het onderwerp! En ja deels in jouw macht, het was zonnig. maar deels wel te beinvoeden in de bewerking !
Nou ja, doe er jouw ding mee ....
-
- Clublid
- Contacteer:
Nou, die van jou mag er ook zijn hoorDoerak schreef:Leuke reactie ...
Volgens mij had Ed over het zonlicht en niet over de belichtingDoerak schreef:Ed geeft feedback aangaande de belichting...
Als ik veel had willen bewerken had ik niet voor analoog gekozenDoerak schreef:En ja deels in jouw macht, het was zonnig. maar deels wel te beinvoeden in de bewerking !
- Cookie1397
- Clublid
Heb het over zonlicht gehad, weet niet of onderbelichten geholoen zou hebben en dat doe je digitaal makkelijker dan analoog omdat je het gelihk kan terugzien. Vind het nog steeds een mooie serie. Alleen en dat is met name in 5 en 6 vind ik dat er voor de sfeer te veel zonlicht is. Bij 5 zeer zeker achteraan naar de muur toe.
Nikon Z Z & de maskers
-
- Clublid
- Contacteer:
Bedankt weer voor je reactie Ed.Ed Schouten schreef:Heb het over zonlicht gehad, weet niet of onderbelichten geholoen zou hebben en dat doe je digitaal makkelijker dan analoog omdat je het gelihk kan terugzien. Vind het nog steeds een mooie serie. Alleen en dat is met name in 5 en 6 vind ik dat er voor de sfeer te veel zonlicht is. Bij 5 zeer zeker achteraan naar de muur toe.
De GR1 heeft de mogelijkheid om belichtingscompensatie toe te passen, maar ik heb (ook) geen idee of dat dat zou hebben geholpen.
-
- Clublid
- Contacteer:
Mooie serie weer Rene. Vond wel de serie van Auschwitz meer indrukwekkend. Hier lijkt het mij of alles zo nagebouwd is om te laten zien. Een gevoel wat ik bij Auschwitz niet had. Dat leek mij vanaf de beelden meer authentiek. Kan natuurlijk ook zijn omdat Auschwitz meer tot de verbeelding spreekt waarbij ik niet wil bagataliseren wat hier heeft plaatsgevonden.
- Werner
- Forumlid
- Contacteer:
Knappe reeks, nummer twee is er één daar kan ik uren naar kijken. De eenvoud, sfeer, compo...erg mooi.
http://www.urban-avp.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Clublid
- Contacteer:
Dank je Frans. Voor mij voelde het bezoek aan Auschwitz (ook) heel anders dan het bezoek aan Kamp Vught. Neemt uiteraard niet weg dat het in Vught ook verschrikkelijk is geweest.Frans Heinsbroek schreef:Mooie serie weer Rene. Vond wel de serie van Auschwitz meer indrukwekkend. Hier lijkt het mij of alles zo nagebouwd is om te laten zien. Een gevoel wat ik bij Auschwitz niet had. Dat leek mij vanaf de beelden meer authentiek. Kan natuurlijk ook zijn omdat Auschwitz meer tot de verbeelding spreekt waarbij ik niet wil bagataliseren wat hier heeft plaatsgevonden.
-
- Clublid
- Contacteer:
Thanks WernerWerner schreef:Knappe reeks, nummer twee is er één daar kan ik uren naar kijken. De eenvoud, sfeer, compo...erg mooi.
- PanzerFaustNL
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Mooie foto's, zo zie je maar weer dat fotografie kunde belangrijker is dan het medium waar het is op vast gelegd.
Nikon Nikkormat + glas, D7100, D300, D3100, F90X, F80, F65
favoriete combinatie D7100 + 35mm f/1.8
favoriete combinatie D7100 + 35mm f/1.8
-
- Clublid
- Contacteer:
BedanktPanzerFaustNL schreef:Mooie foto's, zo zie je maar weer dat fotografie kunde belangrijker is dan het medium waar het is op vast gelegd.