D5100 met USB aan PC
Re: D5100 met USB aan PC
Ik heb inmiddels een nieuwe PC
met W-8 en daar werkt het wel. Meestal gebruik ik rechtstreeks de cardreader die (standaard) in de PC aanwezig is.Toch nog bedankt voor je reactie.

Hallo!
Ik ben nu ongeveer 4 weken in bezit van mijn Nikon D3200.
Nu gebruik ik Nikon ViewNX 2 al een paar weken, niks aan de hand. Tot ik vandaag foto's wilde gaan overzetten naar mijn iMac.
Het lijkt alsof mijn camera niet meer herkend word, geen enkele usb-ingang werkt. Wat hiervoor geen probleem was!
En er brand geen groen lichtje vanuit mijn camera, wat hiervoor wel brandde als ik mijn foto's wilde ophalen naar mijn iMac.
Zou iemand mij kunnen vertellen waar het aan ligt? Ik zou toch wel graag mijn vakantiefoto's willen bekijken!
Groetjes,
Miepchelle
Nu gebruik ik Nikon ViewNX 2 al een paar weken, niks aan de hand. Tot ik vandaag foto's wilde gaan overzetten naar mijn iMac.
Het lijkt alsof mijn camera niet meer herkend word, geen enkele usb-ingang werkt. Wat hiervoor geen probleem was!
En er brand geen groen lichtje vanuit mijn camera, wat hiervoor wel brandde als ik mijn foto's wilde ophalen naar mijn iMac.
Zou iemand mij kunnen vertellen waar het aan ligt? Ik zou toch wel graag mijn vakantiefoto's willen bekijken!
Groetjes,
Miepchelle
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Is de accu opgeladen van de camera? (Volgens de gebruiksaanwijzing zou dat moeten).
Heeft het USB-kabeltje geen interne breuk? (Gebruik een andere USB-kabel om het te controleren).
Methode die doorgaans het minste problemen geeft. Gebruik simpel een cardreader, sluit die aan op je Mac, en stop het geheugenkaartje in de cardreader.
Heeft het USB-kabeltje geen interne breuk? (Gebruik een andere USB-kabel om het te controleren).
Methode die doorgaans het minste problemen geeft. Gebruik simpel een cardreader, sluit die aan op je Mac, en stop het geheugenkaartje in de cardreader.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Accu is opgeladen, interne breuk lijkt me sterk.. dit is pas de 4x dat ik mijn foto's ophaal.
Ik ga kijken voor een cardreader en maar even terug naar de winkel wie weet kunnen ze daar iets voor mij doen kwa garantie
Thanks voor je snelle reactie!
Ik ga kijken voor een cardreader en maar even terug naar de winkel wie weet kunnen ze daar iets voor mij doen kwa garantie

Thanks voor je snelle reactie!
- Léon Obers
- Forumlid
Meer zekerheid heb je erover met een ander (reserve)kabeltje.miepchelle schreef:interne breuk lijkt me sterk.. dit is pas de 4x dat ik mijn foto's ophaal.
Welke versie NikonView gebruik je? Kan ook nog afhankelijk zijn voor ondersteuning met je Apple OS.
Ik ga kijken of ik een reserve kabeltje heb.
Ik gebruik een ViewNX 2, kan gebruikt worden door Windows en Macintosh! Dus ik denk niet zo zeer daar aan ligt.. maar zooo technisch ben ik niet. :')
Ik gebruik een ViewNX 2, kan gebruikt worden door Windows en Macintosh! Dus ik denk niet zo zeer daar aan ligt.. maar zooo technisch ben ik niet. :')
- Léon Obers
- Forumlid
Download dan toch in ieder geval de laatste versie van de Nikon website. NikonView NX2 versie 2.8.1miepchelle schreef: Ik gebruik een ViewNX 2
https://nikoneurope-nl.custhelp.com/app ... a_id/58603" onclick="window.open(this.href);return false;
Camera aan? (je zou de eerste niet zijn…)
Niet omdat het moet • Maar omdat het kan
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
- Geert Huizing
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Aan de achterkant van je IMac zit een sleufje voor een SD kaart, haal je kaartje uit je camera en doe hem in je iMac, dat werkt prima, ik gebruik nooit een kabeltje, altijd de SD kaart in de cardreader van de iMac.miepchelle schreef:Hallo!
Groetjes,
Miepchelle