Toch makkelijk, zo'n firmware update via het forum.

Bedankt jongens.
Nu moet ik 'm nog maar eens laten zien dat ik bij mijn D200 ook de kwaliteit van de JPG in kan stellen als ik combi schiet, misschien leert hij dat dan ook.
Nu bij de media markt een externe USB harddisk van Lacie Porsche Design, 500GB, 99 euro... Dus dat kan het probleem niet meer zijn. (of je moet geen 100 euro kunnen missen natuurlijk).Mak schreef: Wat wil je met een harddisk van 30 GB? Uitbreiding is nu een vereiste
complete onzin! geldt hooguit voor 'n zwaar mislukte foto, maar dat zie je meestal al tijdens het proces van fotograferen waardoor je je instellingen bijstelt en je dus vanzelf ook wel goed belichtte foto's maaktGdP schreef:Ik heb dan wel nauwelijks enige ervaring met digitale fotografie, maar heb wel gezien dat als er maar iets aan een JPEG- foto mankeert dat het nauwelijks mogelijk is daar enige verbetering in aan te brengen.
nee hoor, ik haal er in photoshop even autocolor overheen als ik echt mis zat en dan los je 't ook op, maar probeer tijdens 't fotograferen verkeerde instellingen/belichtingen al door op mijn schermpje te kijken bij te stellen en ga dan uiteindelijk met die foto's aan de slagSkippy schreef:Paparazzi,
mis jij met Jpeg dan echt niet de mogelijkheid zoals wel bij NEF mogelijk om achteraf de witbalans en belichting aan te kunnen passen?
Maar waarom zou je in JPEG fotograferen als het zo eenvoudig is RAW-bestanden om te zetten naar JPEG-bestanden? Omgekeerd kan niet, omdat er tijdens conversie van RAW naar JPEG heelveel van de informatie die zit in het oorspronkelijke RAW-bestand is weggegooid?paparazzi schreef:complete onzin! geldt hooguit voor 'n zwaar mislukte foto, maar dat zie je meestal al tijdens het proces van fotograferen waardoor je je instellingen bijstelt en je dus vanzelf ook wel goed belichtte foto's maaktGdP schreef:Ik heb dan wel nauwelijks enige ervaring met digitale fotografie, maar heb wel gezien dat als er maar iets aan een JPEG- foto mankeert dat het nauwelijks mogelijk is daar enige verbetering in aan te brengen.
als je ziet hoe ik nog op mijn foto's tekeer ga met saturatie enzo en dan nog steeds door de strenge shutterstock eisen heenkom, dan valt er met 'n jpeg dus nog meer dan genoeg te manipuleren zonder dat je 'm technisch om zeep helpt