Rotterdam aan de Maas

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
ARNO
Clublid
Clublid

Rotterdam aan de Maas

Bericht door ARNO » vr apr 26 2013 1:43 pm

Afbeelding

Groetjes Arno van der Wel

justme
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Rotterdam aan de Maas

Bericht door justme » vr apr 26 2013 1:47 pm

ik zou denk ik de hele linkerkant weggecropt hebben...

servicemonteurtje
Forumlid
Forumlid

Bericht door servicemonteurtje » vr apr 26 2013 5:19 pm

vind dit niet mooi , tis net een tekening en geen foto.
Nikon D5100
Nikon D80
Nikkor 18-105 f3.5-5.6G ED VR
Nikkor 55-200 f4.5-5.6 G ED VR
Tamron SP 70-300 f4-5.6 USD VC
Rollei fotopro C5i

A3aaN79

Bericht door A3aaN79 » vr apr 26 2013 7:35 pm

Persoonlijk vind ik de rode kleur nogal overheersend en de gebouwen rechts van de brug wat storend.
Misschien zelfs de huizen links van de toren weghalen.

Kwa scherpte zit het wel goed wat ik zo kan zien.

guitargeert
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door guitargeert » do mei 02 2013 1:06 pm

Origineel standpunt, verder vrij statische foto.
Misschien interessanter om dit eens aan het begin of einde van de dag te fotograferen.

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » do mei 02 2013 1:17 pm

Die huizen links horen gewoon bij dat stadsbeeld, op die plaats, vanaf dat standpunt met die brandpuntsafstand. De flats op de kop van het Noordereiland.

Evenals de gebouwen rechts op de Wilhelminapier en langs de Laan op Zuid. Rotterdam!

De maker heeft voor deze uitsnede gekozen, het staat uiteraard eenieder vrij die foto zelf naar eigen inzicht te gaan maken en de uitsnede te bepalen.

Maar ook ik heb weinig met het kleurgebruik, dat dan weer wel. Eigen keuze, al doende leert men.

Fotomarius
Forumlid
Forumlid

Bericht door Fotomarius » za mei 04 2013 9:27 am

Mooi plekje… 8)
De compositie is niet slecht…
Ondanks er veel licht aanwezig is, kom de foto wat somber over…
De gebouwen rechtzetten en de hoge lichten ophalen zou mijn voorkeur hebben…
Dit komt de frisheid en het licht en schaduw ten goede… :wink:
Met groet, Marius...

alexblok
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door alexblok » ma mei 06 2013 11:35 pm

Ik ken de plek van de foto maar al te goed. Persoonlijk zou ik zou de foto iets meer hebben uitgezoomd of de compositie iets naar rechts hebben verplaatst. Je heb de aanbouw van "de Rotterdam" er nu voor de helft opstaan en dit kan mijns inziens zorgen voor een storende factor. Verder ben je naar mijn persoonlijke smaak iets te ver doorgedraafd in de verzadiging van de kleuren, maar goed.. dat is smaak en daar valt over te twisten :)

P.s. het idee van een foto vanuit deze hoek heb ik afgelopen weekend van je gepikt, hierbij heb ik de Rotterdam er wel volledig opgezet. Zo zie je direct wat voor rustgevend effect dat kan geven. http://farm9.staticflickr.com/8273/8708 ... 2526_b.jpg
Nikon D7100
Nikon AF-S 18-105mm F/3.5-5.6G VR ED DX
Tokina AT-X 116 PRO DX II 11-16mm f/2.8

https://www.flickr.com/alexblok

marcel.b
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door marcel.b » ma mei 06 2013 11:39 pm

alexblok schreef:Ik ken de plek van de foto maar al te goed. Persoonlijk zou ik zou de foto iets meer hebben uitgezoomd of de compositie iets naar rechts hebben verplaatst. Je heb de aanbouw van "de Rotterdam" er nu voor de helft opstaan en dit kan mijns inziens zorgen voor een storende factor. Verder ben je naar mijn persoonlijke smaak iets te ver doorgedraafd in de verzadiging van de kleuren, maar goed.. dat is smaak en daar valt over te twisten :)

P.s. het idee van een foto vanuit deze hoek heb ik afgelopen weekend van je gepikt, hierbij heb ik de Rotterdam er wel volledig opgezet. Zo zie je direct wat voor rustgevend effect dat kan geven. http://farm9.staticflickr.com/8273/8708 ... 2526_b.jpg
Mooi, helemaal in zwart-wit.
D4, Nikon glas, Feisol.
Fuji XT 1

ARNO
Clublid
Clublid

Bericht door ARNO » di mei 07 2013 8:13 am

AlexBlok schreef

Ik ken de plek van de foto maar al te goed. Persoonlijk zou ik zou de foto iets meer hebben uitgezoomd of de compositie iets naar rechts hebben verplaatst. Je heb de aanbouw van "de Rotterdam" er nu voor de helft opstaan en dit kan mijns inziens zorgen voor een storende factor. Verder ben je naar mijn persoonlijke smaak iets te ver doorgedraafd in de verzadiging van de kleuren, maar goed.. dat is smaak en daar valt over te twisten

P.s. het idee van een foto vanuit deze hoek heb ik afgelopen weekend van je gepikt, hierbij heb ik de Rotterdam er wel volledig opgezet. Zo zie je direct wat voor rustgevend effect dat kan geven. http://farm9.staticflickr.com/8273/8708 ... 2526_b.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Ook een heel fraaie plaat van dit onderwerp zo in zwart wit, maar mijn bedoeling was met deze foto de aandacht van de brug leuning naar de gebouwen oa het gerechtsgebouw te leiden en de in aanbouw zijn gebouwen hadden eigenlijk hier geen functie en zijn inderdaad storend .Bedankt voor je reactie

Groet Arno van der Wel

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”