Ik heb ook het probleem gehad dat Nef files geimporteerd met transfer niet te lezen zijn door lightroom.
Kopieren vanaf de sd kaart gaat wel goed.
Ik importeer de nef bestanden met lightroom, dan werkt het allemaal prima. Heb ook ergens gelezen dat transfer iets veranderd aan de exif bestanden waardoor lightroom er niks mee kan.
nikon transfer maakt nef files onbruikbaar
- Geert Huizing
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: nikon transfer maakt nef files onbruikbaar
CS herkent volgens mij niet de bewerking van ViewNX of CNX2. Dus je begint met het origineel in Camera Raw van Adobe.
- Jur
- Forumlid
- Contacteer:
Zo is het; "Elementair, mijn waarde Watson" (vrij naar Sherlock Holmes)Kroontje schreef:CS herkent volgens mij niet de bewerking van ViewNX of CNX2. Dus je begint met het origineel in Camera Raw van Adobe.

Jur
-
- Forumlid
Het is inderdaad vervelend als je een nieuwe camera koopt en je daarna je software moet update omdat het bestand niet wordt herkent of beschadigd (nikon transfer) na aankoop d800 destijds camera raw updaten, nikon transfer die mijn foto's verziekte en nog wat andere software die ook de bestanden niet snapte...het blijft elke keer weer opletten. Ook flash player heeft mij problemen opgeleverd met d800 en facebook...
Verstuurd van mijn ASUS Transformer Pad TF300T met Tapatalk
Verstuurd van mijn ASUS Transformer Pad TF300T met Tapatalk
- Cookie1397
- Clublid
Draadje opgeschoond en alle overbodige berichten verwijderd. Er ontstond een bijna onleesbaar draadje. Gaarne "on topic" blijven.
Nikon Z Z & de maskers