D800(E) fix voor links-focuseringsprobleem?!

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
Marten
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: D800(E) fix voor links-focuseringsprobleem?!

Bericht door Marten » di apr 02 2013 7:31 am

Peet schreef:Dat is duidelijk ,Jaap.
Ik ging ervan uit dat het focus probleem in de eerste "zending" zat.
En dat het probleem was opgelost, helaas niet dus.
Groetjes,Peet
Mijn conclusie op grond van het bovenstaande zou juist zijn, dat het probleem in de eerste zending zat en bij latere zendingen is opgelost... :shock:

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » di apr 02 2013 7:32 am

Peet schreef:Dat is duidelijk ,Jaap.
En dat het probleem was opgelost, helaas niet dus.
Bij velen (het grootste deel!) is het helemaal geen probleem!
Vergeet niet dat internetfora heel goed zijn in het benadrukken en overdrijven van problemen die slechts (procentueel gezien) weinig voorkomen.

Het is echt niet zo dat b.v. > de helft van alle D800(E) bodies er last van heeft... :wink2:

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » di apr 02 2013 9:10 am

Firmware update voor de D800:
https://nikoneurope-nl.custhelp.com/app ... a_id/56130

Firmware update voor de D800E:
https://nikoneurope-nl.custhelp.com/app ... a_id/56153

Het staat niet op het lijstje van verbeteringen, maar als er softwarematig iets aan de werking van een scherpstelpunt verbeterd kan worden, kan ik mij niet voorstellen dat ze dat in deze update niet meegenomen hebben.

Rob Smit
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Rob Smit » di apr 02 2013 1:16 pm

Goede update..

"Ondersteuning van de AF-S NIKKOR 800mm f/5.6E FL ED VR is toegevoegd."
Ik was zeker ongeduldig...

JanvanO
Clublid
Clublid
Locatie: Op het mooie eiland Walcheren, net achter de duinen en het waanzinnige brede strand!
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door JanvanO » di apr 30 2013 9:58 pm

Zo stil rond dit probleem!
Zou na 14 maanden de kust nu veilig zijn om zo'n geweldig mooie D 800(E) te kopen?
Of zijn er zo links en rechts :cry: nog problemen met nieuwe camera's uit de 800 serie?
Is het misschien verstandig om nog maar ff te wachten op betere tijden?

Gr Jan
1 D300 en 1 hele mooie FF Body met best wat mooi Nikon glas. Carbon statief, schommelkop en enig ander los spul.

Rob Smit
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Rob Smit » di apr 30 2013 10:00 pm

Ik heb ook ruim getest, eigenlijk niets wat mij is opgevallen omtrent problemen.

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » di apr 30 2013 10:07 pm

JanvanO schreef:...Zou na 14 maanden de kust nu veilig zijn om zo'n geweldig mooie D 800(E) te kopen?
Niet van dat benauwde.
Het is de beste camera die ik ooit heb gehad.

plincky
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door plincky » di apr 30 2013 10:22 pm

JanvanO schreef:Zo stil rond dit probleem!
Zou na 14 maanden de kust nu veilig zijn om zo'n geweldig mooie D 800(E) te kopen?
Of zijn er zo links en rechts :cry: nog problemen met nieuwe camera's uit de 800 serie?

Gr Jan
Als ik jou was zou ik even wachten.................. wellicht komt binnenkort de D900 uit :huh: ..... :mryellow:
Je kan altijd pech hebben.... maar dat is met alles natuurlijk. Heb me nog nooit druk gemaakt over eventuele problemen, zie ik wel als het zich voor doet.
Heb de D800 nu iets meer dan een maand en vind het een geweldige camera.(tot nu toe :mryellow: )
Wellicht wel een idee om nieuw glas voor de D800 te gebruiken. Zie ook lopende draadje over de CA bij oude objectieven.

Succes en vooral veel plezier alvast.

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » di apr 30 2013 10:45 pm

plincky schreef: Heb de D800 nu iets meer dan een maand en vind het een geweldige camera.(tot nu toe :mryellow: )
Ik heb m'n D800E nu bijna een jaar en ik heb geen problemen gehad met de scherpstelling. :twisted:
plincky schreef: Wellicht wel een idee om nieuw glas voor de D800 te gebruiken. Zie ook lopende draadje over de CA bij oude objectieven.
Nou, dat wil ik toch wel ff nuanceren. Ik heb ook 'oud' glas zoals een nikkor 200mm micro en die heeft geen last van CA.
Ook een 80mm Arsat die ik heb (en die is pas oud, qua design) heeft dat probleem niet...

plincky
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door plincky » di apr 30 2013 11:03 pm

CaptainHook schreef:Nou, dat wil ik toch wel ff nuanceren. Ik heb ook 'oud' glas zoals een nikkor 200mm micro en die heeft geen last van CA.
Ook een 80mm Arsat die ik heb (en die is pas oud, qua design) heeft dat probleem niet...
Was ook niet mijn bedoeling om meteen alles wat oud was als slecht of niet goed te beschrijven... :huh: als je het zo leest komt het wellicht niet echt lekker over. :mryellow:

Jaap_van_Ekris

Bericht door Jaap_van_Ekris » wo mei 01 2013 10:28 am

JanvanO schreef:Zo stil rond dit probleem!
Een tijd geleden heb ik een verse kunnen ophalen bij Nikon, en ik moet zeggen dat die nieuwe veel beter presteert. Ik ben nog een beetje aan het tweaken met de AF-correctie, maar dit gaat heel erg de goede kant op.

Jaap

Nicolò

Bericht door Nicolò » wo mei 01 2013 11:03 am

De finetuning moest ik opnieuw instellen nadat ik de nieuwe firmware op mijn D800 had geïnstalleerd.
De waardes liggen nu veel meer rondom nul! :)

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » wo mei 01 2013 12:08 pm

Nicolò schreef:De finetuning moest ik opnieuw instellen nadat ik de nieuwe firmware op mijn D800 had geïnstalleerd.
De waardes liggen nu veel meer rondom nul! :)
Minder grote finetuning dan voorheen dus. Dat is opmerkelijk!
Het zou dus betekenen dat de nieuwe firmware wel degelijk effect heeft op de AF. Terwijl Nikon daar geen melding van maakt.

Nicolò

Bericht door Nicolò » wo mei 01 2013 12:21 pm

Ik had het al eerder op een forum elders gelezen (ik dacht dpreview). De verschillen zijn bij mij groot.
Bijvoorbeeld 50mm 1.4D van -10 naar 0.
Ik heb ook een lens die op -20 stond (en eigenlijk nog niet perfect) en die verwacht ik nu helemaal op orde te krijgen! :)
Overigens: van Nikon Japan kun je niet verwachten dat zij een probleem oplossen dat zij niet kennen... :wink:

JanvanO
Clublid
Clublid
Locatie: Op het mooie eiland Walcheren, net achter de duinen en het waanzinnige brede strand!
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door JanvanO » wo mei 01 2013 9:26 pm

Rob Smit en Marten bedankt voor jullie opbeurende reactie t.a.v. de D800!

Plincky schreef: Als ik jou was zou ik even wachten.................. wellicht komt binnenkort de D900 uit .....
Je kan altijd pech hebben.... maar dat is met alles natuurlijk. Heb me nog nooit druk gemaakt over eventuele problemen, zie ik wel als het zich voor doet.
Heb de D800 nu iets meer dan een maand en vind het een geweldige camera.(tot nu toe )
Wellicht wel een idee om nieuw glas voor de D800 te gebruiken. Zie ook lopende draadje over de CA bij oude objectieven.

Plincky jij hebt dus ook nog niet zo lang een D800!
Je hebt misschien net als ik even de bui aangekeken zodat de kinderziektes er uit waren!
Mag van mij hoor, iets anders hoor je me niet zeggen.
Dik een jaar geleden werd er geroepen op dit forum over de AF probleem, vandaar mijn vraag hierover!
Kijk naar Jaap v E.
Vanaf 02 sept 2012 aan het worstelen om zijn gelijk te krijgen.
Nu net een nieuwe gekregen van Nikon.
Gefeliciteerd Jaap In deze strijd heb ik geen zin, heb er ook helemaal geen tijd voor!
En wat het glas betreft, daar hoef je niet bang voor te zijn.
Ben NAS geinfecteerd dus best al een poosje in superglas aan het investeren! :mryellow:

Ben een ieder in ieder geval dankbaar voor de positieve reacties, en dat het draadje weer wat leven is ingegeven.
Allen veel plezier met de D800 (E)

Gr Jan
1 D300 en 1 hele mooie FF Body met best wat mooi Nikon glas. Carbon statief, schommelkop en enig ander los spul.

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”