Nikon D600 filmpjes geluid probleem

Discussies over fotografie met de D600, D610, D750 en D780. Nikon's semi-pro lijn met een FX-formaat sensor.
Plaats reactie
Xtase

Nikon D600 filmpjes geluid probleem

Bericht door Xtase » do mei 02 2013 10:49 pm

Hallo,

Ik had eerst een D7000 en had hier grote problemen mee, nadat ik deze mocht ruilen bij de Mediamarkt heb ik gekozen voor een D600 maar nu heb ik het volgende probleem.

Ik heb een filmpje op Youtube gezet die is opgenomen met een condensator microfoon en voorversterker via de externe microfoon plugin. Na het renderen deed het geluid het niet bij sommige computers en op mijn mobiel ook niet.

Hier staat de video. http://www.youtube.com/watch?v=jv_oqawtWXU" onclick="window.open(this.href);return false;

Op mijn pc en laptop werkt het geluid prima maar op mijn mobiel niet, verder zijn er meer die reageren dat t geluid niet werkt.

Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?

Alvast bedankt!

Gr. Maikel

JanJacob
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Nikon D600 filmpjes geluid probleem

Bericht door JanJacob » do mei 02 2013 11:32 pm

Wat nog wel eens wil helpen is, om je codecs te updaten. Zeker bij de standaard gallery-app op Android telefoons worden veel filmpjes slecht afgespeeld. Ik heb een nieuwe videoplayer uit de appstore gedownload (MX) en die werkt met veel meer bestanden.

Op de PC vind ik Media Player Classic in combinatie met het K-Lite codec pack vaak goed werken.

Xtase

Re: Nikon D600 filmpjes geluid probleem

Bericht door Xtase » do mei 30 2013 4:19 pm

opgelost, geluid moest in mono worden gezet in Premiere..

Plaats reactie

Terug naar “D600, D610, D750 en D780”