Enkele weken geleden heb ik mijn D40 ingeruild voor een D90. Omdat het qua besteding binnen het redelijke moest blijven (het is maar hobby) twijfelde ik lang tussen de D5100 en de D90. Uiteindelijk gaf de fantastische ergonomie van de D90 de doorslag bij mij, wetende dat de D5100 over een betere sensor beschikt.
Ik beschik o.a. over een heel redelijke kitlens (Sigma 17-70 2.8-4.0) en een standaard tele (55-200 3.5 -5.6). De bedoeling is om de tele te vervangen voor een beter exemplaar. Ik heb volleyballen van m'n dochter hiermee gefotografeerd maar de resultaten vielen mij toch tegen.
Ik kan voor niet al te veel een 70-300 VR kopen maar ik weet niet of die op de D90 lichtsterk genoeg is. Ik ga komende tijd veel binnen (podium/kerken) fotograferen. Mijn vraag is dan ook:
Wat is jullie ervaringen met deze lens binnen en wat zijn jullie instellingen? Het ruisverhaal van de D90 is mij bekend en wat doen jullie bijvoorbeeld met over- of onderbelichting?
Is het toch beter door te sparen voor een lichtsterkere lens met VR (Sigma 70-200 2.

Graag hoor ik jullie ervaringen/adviezen. Alvast bedankt voor de moeite!