Eigenlijk gewoon schokkend om te zien hoe de Nikkor 135mm DC dan zo'n extreme last heeft van CA.
Aan de andere kant, dat Zeiss objectief is gewoon twee keer zo duur en mist AF...

Twee keer de prijs is wel erg overdreven. De Nikkor komt bij de diverse dozenschuivers op pakweg € 15-20 na op € 1200,-CaptainHook schreef: Eigenlijk gewoon schokkend om te zien hoe de Nikkor 135mm DC dan zo'n extreme last heeft van CA.
Aan de andere kant, dat Zeiss objectief is gewoon twee keer zo duur en mist AF...![]()
Het menselijk oog is krankzinnig goed. Cijfermatig onderbouwen is vaak lastig, maar vaak zie je het al gelijk.Léon Obers schreef:Het is een nieuwe benchmark lens, maar dat gevoel had ik indertijd zelf al toen ik die lens op de Photokina testte.
Je moet ook wel, maar het is vaak ook het heerlijke zoekerbeeld wat gewoon genieten isLéon Obers schreef:Overigens door die geweldige transparantie en kwaliteit was het scherpstellen met de hand geen enkele probleem.
Maar ik heb geen 1200 euris voor de 135mm DC hoeven te betalen.Léon Obers schreef:
Twee keer de prijs is wel erg overdreven. De Nikkor komt bij de diverse dozenschuivers op pakweg € 15-20 na op € 1200,-
De Zeiss gaat weg voor net geen € 1900,- de deur uit