Skippy schreef:Adobe kiest doelbewust voor een constante bron van inkomsten. Maar blijven die inkomsten hiermee op niveau? Op de internetfora wordt Adobe momenteel afgeslacht, met enorme imagoschade als gevolg. Wie dacht ooit dat Microsoft kwestbaar zou zijn, of Nokia, of Blackberry, of ING?
Ik denk dat we ons daar behoorlijk in vergissen.
Mocht het zo zijn dat dit principe lastiger (of niet

) te kraken is, wat denk je dat dat aan extra inkomsten zal opleveren in landen als India (waar zo schijnt 95% van de miljoenen gebruikers daar een illegale versie gebruiken, ook in de professionele sectoren, China etc etc.
Natuurlijk is de verontwaardiging toren hoog, maar ik denk dat op site als DPReview etc. dat voornamelijk gevoed word door degene die vrezen voor hun illegale kopietjes.
Voor mij was dit een done deal, wilde bijna zeker CS6 aanschaffen een week of twee terug, tot ik hier over hoorde, gelukkig heb ik even gewacht. Heb nu alle Adobe pakketen voor de prijs, dit jaar in ieder geval, van alleen het Student PS CS6 pakket, laat staan de normale volledige PS CS6 versie a €950,-
Als ik geen Student versie had kunnen aanschaffen had ik ook mijn horizon moeten verleggen of me tevreden stellen met de versie die ik nu gebruikte.
Ik begrijp jullie best wel, alleen die verhalen van " dat en als" die gaan erbij mij niet in. Je bent tevreden met hoe het was tot voor gisteren. Daar veranderd niets aan. Blijf je toch gewoon CS-nu gebruiken totdat het niet meer werkt, ooit, in de toekomst?
Wil je de laatste snufjes tja dan moet je de Cloud in. Zit je er waarschijnlijk ook aan vast .. maar ik geloof dat dat wel los loopt.
Ach, en ik denk maar zo, vroeger kocht ik ook een ijsje voor een kwartje, terwijl me het zelfde softijsje nu minimaal €1.80 kost (bijna 20x zo veel.....). Daar kan ik met mijn pet ook niet bij, maar toch lik ik er een zo nu en dan.....
Oh trouwens ik kan mijn CS6 psd bestanden gewoon in CS2 openen hoor. "Maximize PSD File Compatibility" alleen de CS6 specifieke handelingen vervallen, en dat is logisch natuurlijk.