Nikon D800 met 28-70 2.8
Nikon D800 met 28-70 2.8
Hoi allemaal
Is er iemand bekend met deze combinatie. Heb namelijk intersse in de D800 ik gebruik deze lens nu op de D700 daar werkt hij erg goed op.
Maar omdat het nu gaat om 3 keer zoveel resolutie vraag ik mij af hoe deze lens nu presteert.
Alvast bedankt
Is er iemand bekend met deze combinatie. Heb namelijk intersse in de D800 ik gebruik deze lens nu op de D700 daar werkt hij erg goed op.
Maar omdat het nu gaat om 3 keer zoveel resolutie vraag ik mij af hoe deze lens nu presteert.
Alvast bedankt
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Re: Nikon D800 met 28-70 2.8
Het lijkt mij dat die D800 er toch wel komt. Probeer het dan eerst, weet je of het aan het doel beantwoordt, daarna kun je nog altijd zien.
Vriendelijke groet, Léon Obers
- ArendV
- Forumlid
- Contacteer:
Volgens de testen van Roger Cicala van LensRentals.com doet hij het prima op de D800, zie de resultaten in zijn D800 Lens Selection
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
- Jur
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ik heb de D800 nu bijna en jaar er werk hierop nog steeds met veel plezier met o.a. de AFS 28-70mm f/2.8.
Voorbeeld bij 200 ISO 1/400sec f/7.1 62mm

crop

Voorbeeld bij 200 ISO 1/400sec f/7.1 62mm
crop
Jur
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: **
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Ik zou deze foto liever gezien hebben met een moeder (of vader) achter het kind, en niet vanwege de compositie !
Groeten....Willem
Groeten....Willem

Nikon Z8 en mooi glaswerk van datzelfde merk
- Jur
- Forumlid
- Contacteer:
De moeder stond er dichtbij en ik kon in het voorbijgaan nog net een shot pakken zonder haar erop.Willem Focus schreef:Ik zou deze foto liever gezien hebben met een moeder (of vader) achter het kind, en niet vanwege de compositie !
Groeten....Willem

Jur
- JaapV
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Willem Focus schreef:Ik zou deze foto liever gezien hebben met een moeder (of vader) achter het kind, en niet vanwege de compositie !
Groeten....Willem

Groet, Jaap
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
-
- Forumlid
Overtuigend voorbeeld van de vergaande detaillering van de D800(E), Jur!
Fraaie foto.
Fraaie foto.
Wow wat een overtuigende foto's zeg
Mijn twijfel over de 28-70 2.8 met de D800 is op basis van deze voorbeelden en de revue helemaal weg.
Dus nu op naar de winkel om dit toestel eens goed te bekijken en vast te houden.
Alleen bijna nergens op voorraad ,balen.

Mijn twijfel over de 28-70 2.8 met de D800 is op basis van deze voorbeelden en de revue helemaal weg.
Dus nu op naar de winkel om dit toestel eens goed te bekijken en vast te houden.
Alleen bijna nergens op voorraad ,balen.
- roald71
- Forumlid
Dat probleem had ik ook toen ik hem wou kopen was op dat moment ook niet op voorraad en moest ook even wachten.Dus ook even kijken op internet waar die op voorraad is maar wel verstandig om hem eerst eens vast te houden.Had zelf eerst een d7000 en nu de d800 zit in grote en gewicht zeker verschil zeker met een grip er op ivm tas of rugzak voor de rest een geweldige camera.
Vandaag de D800 met mijn 28-70 uitgeprobeerd bij de camerawinkel.
Het toestel houdt super vast en de lens is lekker snel.
Natuurlijk ook wat test foto's gemaakt,het weer was wel druilerig maar dat mag de pret niet drukken.
Wat mij gelijk opviel was de DR van dit toestel, de lucht was erg grijs-wit en de voorgrond vrij donker maar hij wist dit goed in bedwang te houden,nauwelijks clipping.
En de details die in de foto's zitten NICE
Heb de nef files snel even bekeken op mijn scherm en wat ik zag was in mijn ogen erg goed.
Van de week zal ik de files nog beter bekijken voor een nog beter oordeel.
Van wat ik nu zo snel heb gezien word ik erg blij hoop dat dat na het beter bekijken nog zo is.
Het toestel houdt super vast en de lens is lekker snel.
Natuurlijk ook wat test foto's gemaakt,het weer was wel druilerig maar dat mag de pret niet drukken.
Wat mij gelijk opviel was de DR van dit toestel, de lucht was erg grijs-wit en de voorgrond vrij donker maar hij wist dit goed in bedwang te houden,nauwelijks clipping.
En de details die in de foto's zitten NICE

Heb de nef files snel even bekeken op mijn scherm en wat ik zag was in mijn ogen erg goed.
Van de week zal ik de files nog beter bekijken voor een nog beter oordeel.
Van wat ik nu zo snel heb gezien word ik erg blij hoop dat dat na het beter bekijken nog zo is.
Gisteren en vandaag de test foto's die ik zaterdag heb gemaakt eens goed bekeken.
En ik moet zeggen i'm impressed de 28-70 houd zich in mijn opzicht goed staande met de D800.
Mooie kleuren goed scherp en wat een detail zeg.
Ik heb ook wat van deze test foto's uitgeprint op a4 formaat en ik moet zeggen wow .
Scherpte nog mooier kleuren erg goed en dan de details wow.
Op print zie je de kwaliteit van deze combinatie pas en dat is super.
Ben dus nog steeds erg onder de indruk.
Een min punt de D800 is erg lastig leverbaar op dit moment ik hoop dat hij snel goed leverbaar wordt.
En ik moet zeggen i'm impressed de 28-70 houd zich in mijn opzicht goed staande met de D800.
Mooie kleuren goed scherp en wat een detail zeg.
Ik heb ook wat van deze test foto's uitgeprint op a4 formaat en ik moet zeggen wow .
Scherpte nog mooier kleuren erg goed en dan de details wow.
Op print zie je de kwaliteit van deze combinatie pas en dat is super.
Ben dus nog steeds erg onder de indruk.
Een min punt de D800 is erg lastig leverbaar op dit moment ik hoop dat hij snel goed leverbaar wordt.
Jippie
ik ben sinds gister ook de trotse eigenaar van een D800.
Wat een camera zeg moet nog goed de handleiding doornemen en de camera leren kennen.
Maar dat zal wel goed komen denk.
Gr J.a foto

Wat een camera zeg moet nog goed de handleiding doornemen en de camera leren kennen.
Maar dat zal wel goed komen denk.
Gr J.a foto
- Sandervb
- Forumlid
Gefeliciteerd met de camera en veel plezier ermee!
Nikon D500
Nikon AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8G ED \ Tamron SP 17-50 2.8 \ Tamron 70-300 4-5.6 Di VC USD \ Sigma 105 2.8 Macro \
Metz Mecablitz 44 AF-1 \ LowePro 202 AW \ Vanguard Alta Pro 263AT met Manfrotto 391RC2
Carry Speed FS-Slim Prime
Nikon AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8G ED \ Tamron SP 17-50 2.8 \ Tamron 70-300 4-5.6 Di VC USD \ Sigma 105 2.8 Macro \
Metz Mecablitz 44 AF-1 \ LowePro 202 AW \ Vanguard Alta Pro 263AT met Manfrotto 391RC2
Carry Speed FS-Slim Prime
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: **
Als ik nu iets zou moeten kopen, koos ik 'm ook !
Veel plezier ermee.
Groet Willem
Veel plezier ermee.
Groet Willem
Nikon Z8 en mooi glaswerk van datzelfde merk