Tablet advies

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
JanJacob
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Tablet advies

Bericht door JanJacob » vr mei 10 2013 11:26 pm

Hallo,

Ik heb ervaring met meerdere soorten tablets, van aan zitten maar ook van eigendom. Ik heb zelf destijds voor een ASUS TF300T gekozen, vanwege de goede verhalen op het internet. Deze voelt redelijk solide en is, optioneel, verkrijgbaar met een toetsenbord dat de batterijduur verdubbelt (naar ca. 20 uur), met een SD-card reader. Ik heb het toetsenbord er niet bijgenomen, dat vind ik achteraf wat zonde. Deze tablet bevalt. Hij is vlug, heeft een weinig aangepaste versie van Android en wordt altijd pijlsnel ge-update. Het scherm is wat krasgevoelig, de achterkant ook.

Mijn broertje heeft onlangs een Samsung tablet gekocht, mijn schoonmoeder heeft er ook één van Samsung. Wat me aan deze tablets opvalt, is het gebrek aan gevoel voor detail bij de uitvoering. Ze zijn van huis uit trager dan de ASUS en de saus die Samsung over Android gegoten heeft, vind ik eerder ongemakkelijk dan gebruiksvriendelijk. Voor dezelfde prijs een slechtere tablet.

Vandaag heb ik een vervroegd moederdagcadeau voor mijn vrouw gekocht, een iPad mini. Ik kan alleen maar onder de indruk zijn van de mooie vormgeving, vloeiende overgangen en stevige bouwkwaliteit. Ik snap nu (was eerder sceptisch) dat mensen na een Apple nooit meer iets anders willen.

Conclusie: Voel eraan en bekijk de software goed. Op papier merk je niet hoe goed een tablet echt is.

oud0001

Bericht door oud0001 » za mei 11 2013 2:39 am

Ik wil allen bedanken voor de bijdrage.

Al met al kan ik wel stellen dat ik nog niet helemaal niet uit ben.
Ook dit blijkt een deels subjectief verhaal te zijn.

Ik ga morgen de stad in met mijn pakket aan eisen en zie dan wel waar ik op uit kom.
In ieder geval ben ik dan ff lekker de deur uit.

Mijn eisenpakket is duidelijk, na nog even te hebben nagedacht.

Minimaal 10", WiFi, G3, processor i3 of i5. 64G 2G werkgeheugen.
OS wordt Android of Win8, denk ik.
Ik zal ook een Mac besnuffelen om beter te kunnen oordelen.

Wish me luck. :mryellow:

Cookie1397
Clublid
Clublid

Bericht door Cookie1397 » za mei 11 2013 3:01 am

Tuihanti schreef:Wish me luck. :mryellow:
Veel geluk met jou nieuwe Windows 8 tablet met Photoshop erop http://www.youtube.com/watch?v=hvrdvatl0T4" onclick="window.open(this.href);return false; :)
Nikon Z Z & de maskers

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » za mei 11 2013 11:29 am

Ook niet onbelangrijk, ongeacht het merk/type wat je koopt, de garantievoorwaarden van de leverancier (of soms eerder het ontbreken daarvan :frown: )!

Apple staat nu toe nou niet bekend om z'n soepele voorwaarden.
Hopelijk gaat daar nu verandering in komen: http://tweakers.net/nieuws/89020/apple- ... assen.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Je kunt namelijk wel recht hebben op allerlei garantie volgens nederlandse- c.q. europese richtlijnen. Maar gelijk hebben versus gelijk krijgen is nog wel eens probleem... :twisted:

oud0001

Bericht door oud0001 » za mei 11 2013 12:24 pm

Dat is idd een sterk argument om 2 keer te kijken.
Idd is recht hebben en recht krijgen niet het zelfde in ons landje.

Mas
Forumlid
Forumlid

Bericht door Mas » za mei 11 2013 12:30 pm

IK heb een Asus Transformer Prime en ben er tevreden over. Android vind ik fijn vanwege de integratie met alles dat met google te maken heeft en de enorme hoeveelheid (al dan niet gratis) apps.
Voor fotobewerking gebruik ik PhotoMate Pro, (kostte een paar euro geloof ik) maar je hebt ook zat gratis apps voor dat doel. PhotoMate kan ook RAW's bewerken, het is erg leuk om te doen voor onderweg of op vakantie maar voor het serieuze bewerken ben ik toch liever op m'n pc bezig.
http://marcels.webklik.nl/page/homepage" onclick="window.open(this.href);return false;

Jaap_van_Ekris

Bericht door Jaap_van_Ekris » za mei 11 2013 3:09 pm

Mas schreef:Voor fotobewerking gebruik ik PhotoMate Pro, (kostte een paar euro geloof ik) maar je hebt ook zat gratis apps voor dat doel. PhotoMate kan ook RAW's bewerken, het is erg leuk om te doen voor onderweg of op vakantie maar voor het serieuze bewerken ben ik toch liever op m'n pc bezig.
Photomate kan niet echt met RAW's omgaan. Die gebruikte ik ook tot ik regelmatig een 12MP foto uit een D800 terugkreeg...

Jaap

Jaap_van_Ekris

Bericht door Jaap_van_Ekris » za mei 11 2013 3:17 pm

Peter schreef:Jaap_van_Ekris

vandaar mijn reactie een paar regels eerder
er ligt nog wat speelruimte tussen het bewerken van foto's of een tablet of op een PC omgeving.

Dat anderen daar wellicht anders over denken, prima
De hardware is identiek (erger nog:met mijn HDMI-kabeltje er tussen overweeg ik serieus een stuk hardware voor alles te gebruiken). De specs van mijn tablet zijn vrijwel identiek (op memory en harddisk space na) aan een server die ik drie jaar geleden samengesteld heb voor high-res videobewerking. Dus aan de specs ligt het niet.

En mijn praktische ervaring is dat fotobewerking met de dual-digitizer devices (Windows 8, Galaxy Note) echt belachelijk veel beter gaat dan op een desktop omdat je een veel directere koppeling met je beeld hebt: een stylus is veel prettiger werken van een muis...

Jaap

Peter
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Peter » za mei 11 2013 4:04 pm

Jaap

We verzanden in een (technische) discussie , primair ging het om een aankoopadvies
Laten we het maar op houden dat verschil van inzicht het forum levendig houdt.

Wellicht kunnen we er tzt nog eens een apart draadje over openen :D

oud0001

Bericht door oud0001 » za mei 11 2013 6:29 pm

Dat wordt dan een eindeloos draadje. Het blijft zich maar door ontwikkelen. :mryellow:

Peter
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Peter » za mei 11 2013 9:21 pm

Wat is het geworden ?

bjornc
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door bjornc » za mei 11 2013 9:35 pm

Gezien 't feit dat ie nog niet online is, vast geen iPad :P

oud0001

Bericht door oud0001 » za mei 11 2013 9:38 pm

Roffel roffel roffel, het is geworden een Samsung Galaxy Note 10,1" Quad core 1,4 G en 2G LPDDR2 RAM. Met Android 4. :lol:
Deze hangt nu aan de lader. :wink:

marcel.b
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door marcel.b » za mei 11 2013 9:43 pm

Veel plezier , weet ik zeker :mryellow:
D4, Nikon glas, Feisol.
Fuji XT 1

oud0001