Hoe heb jij je watermerk/logo gemaakt?
Hoe heb jij je watermerk/logo gemaakt?
Hallo,
Ik wil graag weten waar jullie je watermerk/logo hebben gemaakt voor op je foto? Ik zou het liefst mijn naam transparant in het midden van mijn foto willen hebben. Ik ben steeds meer bezig met portretfotografie (opdrachten) en wil ze goed beschermen. Voor mezelf maar vooral voor de klant wel zo fijn en eerlijk. Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.
Ik maak het nu in lightroom maar dan kan het alleen heel simpel boven en onderin en in het midden maar dan niet in logo vorm of zoiets.
Ik hoor graag jullie ervaringen!
Bedankt!
Ik wil graag weten waar jullie je watermerk/logo hebben gemaakt voor op je foto? Ik zou het liefst mijn naam transparant in het midden van mijn foto willen hebben. Ik ben steeds meer bezig met portretfotografie (opdrachten) en wil ze goed beschermen. Voor mezelf maar vooral voor de klant wel zo fijn en eerlijk. Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.
Ik maak het nu in lightroom maar dan kan het alleen heel simpel boven en onderin en in het midden maar dan niet in logo vorm of zoiets.
Ik hoor graag jullie ervaringen!
Bedankt!
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: **
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Hoe heb jij je watermerk/logo gemaakt?
Ooit eens met GIMP iets gemaakt volgens een handleiding op het web.
Mijn foto-site
Helaas, geen Nikon-spul meer.
Zend PM als je mijn foto wil bewerken, zodat ik er iets van kan leren
Helaas, geen Nikon-spul meer.
Zend PM als je mijn foto wil bewerken, zodat ik er iets van kan leren
- Remco v/d Sanden
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Voor wat voor gebruik is het? Ga je ze groot aanleveren met watermerk, of is het voor website gebruik? Hoe wil je ze laten zien en voorkomen dat er iets mee gebeurt?
Maakt gebruik van Nikon [FX] body's en Nikkor [FX] glaswerk, en voor de lol nog wat 35mm analoog...
https://www.instagram.com/remcovandesanden
https://www.instagram.com/remcovandesanden
Het is voor website/facebook gebruik. Ik ben bezig met het op zetten/ van de grond krijgen van een extra baan als ''fotograaf''. Het staat nog erg in de kinderschoenen en het is nu nog gewoon voor de leuk maar hoop over een jaar verder te zijn. Anyway ik wil dat mijn foto's ''beveiligd'' zijn 

Je kan met photoshopnernook een watermerkminzetten. Je kan ook je website zo opbouwen dat als je foto wil downloaden dat je een popup krijgt dat de site is beveiligd en jeniet kan downloaden. Even zoeken op google
Gr marcel
Gr marcel
Nikon D7000, nikon lens 17-55 2,8 ,Tamron lens 70-200 2,8 en de Nikon 50mm 1,8 en de Sigma 18-200 2,8-6,3 een grip en de Flitser Sb- 910 www.texelphoto.nl
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Afgezien van portretten van BN'ers zullen, hoef je niet zo bang te zijn dat mensen geïnteresseerd zullen zijn om foto's van voor hen "onbekende personen" vanaf je website te plukken.Iammariska schreef:Ik zou het liefst mijn naam transparant in het midden van mijn foto willen hebben. Ik ben steeds meer bezig met portretfotografie (opdrachten) en wil ze goed beschermen.
Voor een watermerk met je naam in het midden van een foto zou je een action kunnen maken in Photoshop die dat dan in het vervolg dan automatisch voor je uitvoert op een webplaatje of in batch over een hele reeks van foto's.
Vriendelijke groet, Léon Obers
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
In LR kun je wel een logo (met als bron een JPEG of PNG) als watermerk definiëren. Je hebt namelijk de keuze tussen Text en Graphic.Iammariska schreef:Ik maak het nu in lightroom maar dan kan het alleen heel simpel boven en onderin en in het midden maar dan niet in logo vorm of zoiets.
Zie http://help.adobe.com/en_US/lightroom/u ... 7fff.html#
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Mariska,
Ik gebruik Bordermaker. Hiermee kan dit heel simpel. Bordermaker is gratis. Je kunt tekst op een willekeurige plaats zetten of een logo (png file) toevoegen.
Succes,
Coos
Ik gebruik Bordermaker. Hiermee kan dit heel simpel. Bordermaker is gratis. Je kunt tekst op een willekeurige plaats zetten of een logo (png file) toevoegen.
Succes,
Coos
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik weet dat je zoiets ook met picasa kunt doen.
Tekst in het midden van je foto plaatsen, en dan vervagen.
Dan ben je er ook.
Groetjes Wendy
Tekst in het midden van je foto plaatsen, en dan vervagen.
Dan ben je er ook.
Groetjes Wendy