File leed kan soms leuk zijn...

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
mikemix

Bericht door mikemix » vr sep 14 2007 11:29 am

@Edwin LOL. Als we het doen, dan maar meteen een paar mooie bochten erin.

@FvM en wil:
Zie vorige post, dit is/was cynisch bedoeld. lens is de 17-55/2.8, er waren mensen in een ander draadje die een andere mening delen dan ik wbt de lens. Verder wil ik het liever bij de beelden houden :?

@wil, volgens mij is dit bij jou om de hoek, Schermerhorn.

BUG322

Bericht door BUG322 » vr sep 14 2007 12:35 pm

Mooie platen ik zie ook altijd een hoop dingen langs de snelweg maarja met 120 is dat knap lastig :)

wil
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door wil » vr sep 14 2007 2:33 pm

mikemix schreef:@Edwin LOL. Als we het doen, dan maar meteen een paar mooie bochten erin.

@FvM en wil:
Zie vorige post, dit is/was cynisch bedoeld. lens is de 17-55/2.8, er waren mensen in een ander draadje die een andere mening delen dan ik wbt de lens. Verder wil ik het liever bij de beelden houden :?

@wil, volgens mij is dit bij jou om de hoek, Schermerhorn.
vroeger was dit om de hoek toen ik nog in Zuid-Scharwoude woonde. :wink:
Ik moet ook ergens foto's hebben van die molens uit die periode. (1976-1981)
Nu maak ik Kennemerland onveilig :lol:
En ik gebruik ook de 17-55 2,8. Ik vind die felle kleuren wel mooi. Alleen in de eerste foto had ik het huis er helemaal op gezet.

renecita

Bericht door renecita » vr sep 14 2007 3:37 pm

Ik rij dagelijks op diezelfde A9 en zie inderdaad ook hele mooie plekken. Zeker 's ochtends vroeg. Heb ook meestal mijn camera bij me.
Alleen... hoe doe jij dat? Volgens mij is het absoluut niet toegestaan je auto op de vluchtstrook te zetten. Zag laatst op tv dat de boete 250 euro is...

Renecita

mtb

Bericht door mtb » vr sep 14 2007 7:59 pm

nummer 2 is ook mijn favoriet :lol:

ik wist helemaal niet dat nikon slechte lenzen maak(te) :roll:

maar gelukkig heb je een d200 en dat maakt een hoop goed :twisted:

Pindar01

Bericht door Pindar01 » vr sep 14 2007 8:05 pm

BUG322 schreef:Mooie platen ik zie ook altijd een hoop dingen langs de snelweg maarja met 120 is dat knap lastig :)
Bug

Uit de hand, op de gok en,.....snelle sluitertijden het is een gokje waard! 8) :lol: :)

rikterveen

Bericht door rikterveen » za sep 15 2007 11:00 am

@renecita

Volgens mij stond hij in de file. dan moet je toch aardig kunnen fotograferen dacht ik.

Mooie platen inderdaad en zelf hou ik ook
wel van lekker verzadigen. schiet altijd in RAW en speel dan lekker
met de PC met de verzadiging stukje nauwkeuriger dan met de camera.

renecita

Bericht door renecita » za sep 15 2007 11:13 am

rikterveen schreef:Volgens mij stond hij in de file. dan moet je toch aardig kunnen fotograferen dacht ik.
Valt mij in de praktijk aardig tegen. Het moet al door je open raampje, waarij ik last had van de andere auto's of de vangrail voor de lens. Misschien heb ik wel verkeerde lens geprobeerd (18-70 mm of 50 mm) of is mijn auto te laag... :D Bovendien is het lastig en best wel link als de file niet helemaal vast staat, maar je af een toe een stukje op moet trekken. Zie bijna dagelijks wat er gebeurt als je niet goed oplet tijdens het file rijden...

Ben dus benieuwd hoe mikemix het heeft aangepakt deze mooie foto's te maken...

Renecita

Rubba

Bericht door Rubba » za sep 15 2007 12:26 pm

Foto 1 doet me niet zoveel. Ik mis de zon in dit beeld wat het koren misschien wat meer had laten spreken. De slingersporen zijn daarentegen wel leuk natuurlijk.

Foto 2 is erg mooi. Wel jammer is de grote hoeveelheid kleurruis.

Bij foto 3 vraag ik me af wat nu het onderwerp is. Hij is te donker voor de molens en het landschap en te licht voor de lucht.

Hanneke

Bericht door Hanneke » zo sep 16 2007 11:00 pm

Vind drie erg mooi, prachtig kleurcontrast.

Foto 2 is naar mijn idee, te kitsch. In het 'echt' ziet een ondergaande zon er mooi uit, maar op foto, neeh

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”