Na lange tijd bezoek ik het forum weer eens. Heb eerst allerlei geneuzel gelezen en kwam toen bij dit draadje. Even genieten zeg. Mag ik wel opmerken dat ik de foto van de moeder met de jongen op het gras ietwat teveel verzadigd vind? Het groen van het gras is iets te groen, zeg maar.
Groeten,
Jolanda
oehoe
- Frankie
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: oehoe
Heerlijke beelden, prachtige vogels. Bedoel je met 'jouw zesde uilensoort' dat je vijf andere soorten al eerder gefotografeerd hebt en deze Oehoe nu voor het eerst ? Blijven er nu nog nederlandse uilensoorten over ?
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Had het al gezien Jolanda , de foto kwam zo uit de camera , als ik wat meer tijd heb ga ik alles nog is doorlopen , heb 320 foto`s om uit te zoeken en heb ze eigenlijk gewoon online gezet zonder er veel aan te doen.Jolanda schreef: Mag ik wel opmerken dat ik de foto van de moeder met de jongen op het gras ietwat teveel verzadigd vind? Het groen van het gras is iets te groen, zeg maar.
Frankie ik heb inderdaad 6 verschillende soorten in Nederland gefotografeerd die hier ook broeden.
Er zijn er wel meer soorten die ons land aandoen maar dat zijn in de regel dwaalgasten.
Heb nu steenuil , bosuil , kerkuil , ransuil , velduil , oehoe .
De oehoe`s die ik nu heb gefotografeerd betreft een ontsnapt mannetje en een wild vrouwtje.
Het mannetje is waarschijnlijk 3 jaar geleden ontsnapt , vorig jaar het dit stel ook gebroed maar dat ging fout doordat het jong werd doodgebeten door een hond.
Inmiddels wordt het mannetje in principe nu ook als wilde oehoe bestempeld maar de meningen zijn daar wat over verdeeld.
heb ook nog een filmpje gemaakt van het voeren van de jongen .
http://ruudlaros.nl/index.php?cat=12&pageid=173" onclick="window.open(this.href);return false;
- Frankie
- Clublid
- Contacteer:
Dank voor de extra info, vind ik altijd leuk om te lezen en gaaf dat je dat ook allemaal bijhoudt. Respect voor jouw vogelfotografie. Het filmpje vind ik ook echt fantastisch !