oehoe

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Jolanda
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: oehoe

Bericht door Jolanda » wo mei 15 2013 9:04 am

Na lange tijd bezoek ik het forum weer eens. Heb eerst allerlei geneuzel gelezen en kwam toen bij dit draadje. Even genieten zeg. Mag ik wel opmerken dat ik de foto van de moeder met de jongen op het gras ietwat teveel verzadigd vind? Het groen van het gras is iets te groen, zeg maar.

Groeten,
Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.

jac49
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door jac49 » wo mei 15 2013 10:28 am

God :) samme wat is die laatste ook mooi.
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.

JvdKooij
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door JvdKooij » wo mei 15 2013 10:52 am

Prachtige foto's!!
Groetjes,
Jaap

Frankie
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Frankie » wo mei 15 2013 12:44 pm

Heerlijke beelden, prachtige vogels. Bedoel je met 'jouw zesde uilensoort' dat je vijf andere soorten al eerder gefotografeerd hebt en deze Oehoe nu voor het eerst ? Blijven er nu nog nederlandse uilensoorten over ?

ruud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door ruud » wo mei 15 2013 4:23 pm

Jolanda schreef: Mag ik wel opmerken dat ik de foto van de moeder met de jongen op het gras ietwat teveel verzadigd vind? Het groen van het gras is iets te groen, zeg maar.
Had het al gezien Jolanda , de foto kwam zo uit de camera , als ik wat meer tijd heb ga ik alles nog is doorlopen , heb 320 foto`s om uit te zoeken en heb ze eigenlijk gewoon online gezet zonder er veel aan te doen.

Frankie ik heb inderdaad 6 verschillende soorten in Nederland gefotografeerd die hier ook broeden.
Er zijn er wel meer soorten die ons land aandoen maar dat zijn in de regel dwaalgasten.

Heb nu steenuil , bosuil , kerkuil , ransuil , velduil , oehoe .

De oehoe`s die ik nu heb gefotografeerd betreft een ontsnapt mannetje en een wild vrouwtje.
Het mannetje is waarschijnlijk 3 jaar geleden ontsnapt , vorig jaar het dit stel ook gebroed maar dat ging fout doordat het jong werd doodgebeten door een hond.
Inmiddels wordt het mannetje in principe nu ook als wilde oehoe bestempeld maar de meningen zijn daar wat over verdeeld.
heb ook nog een filmpje gemaakt van het voeren van de jongen .

http://ruudlaros.nl/index.php?cat=12&pageid=173" onclick="window.open(this.href);return false;

Frankie
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Frankie » do mei 16 2013 11:08 pm

Dank voor de extra info, vind ik altijd leuk om te lezen en gaaf dat je dat ook allemaal bijhoudt. Respect voor jouw vogelfotografie. Het filmpje vind ik ook echt fantastisch !

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”