Beste mensen ik heb een afdruk gemaakt van een kinder hoofdje.
Er gaan stemmen op dat een beeldvullende foto van een kindergezicht op 30 x 45 cm te groot is,
Men geeft aan dat een een dergelijke afdruk slechts het formaat van 1 op 1 lees ware grote mag hebben.
Dus over de foto op zich geen probleem.
Graag een reactie
Grootte kinderfoto
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Re: Grootte kinderfoto
Wat bedoel je met beeldvullend? Aangesneden, of zit er rondom het hoofd nog wat ruimte?
Ik kan me voorstellen dat zonder ruimte om een hoofd heen het wat minder prettig zou kunnen ogen..
Maar dat heeft dan enkel met de aansnijding te maken, niet met het formaat.
Voor de verdere rest hangt het helemaal van de omgeving af waar de foto hangt, en wat de kijkafstand is.
Als er genoeg kijkafstand is, kan een foto van een kinderhoofdje tegen een buitengevel van een (flat)gebouw zonder problemen wel 10 meter hoog zijn. Geweldige beeldende impact kan dat hebben. Het is maar net wat je wilt.
Voor binnen?
Het ligt maar net aan het soort foto. Zelf heb ik wel eens een aangesneden portret 70x90 cm groot afgedrukt.
Ik kan me voorstellen dat zonder ruimte om een hoofd heen het wat minder prettig zou kunnen ogen..
Maar dat heeft dan enkel met de aansnijding te maken, niet met het formaat.
Voor de verdere rest hangt het helemaal van de omgeving af waar de foto hangt, en wat de kijkafstand is.
Als er genoeg kijkafstand is, kan een foto van een kinderhoofdje tegen een buitengevel van een (flat)gebouw zonder problemen wel 10 meter hoog zijn. Geweldige beeldende impact kan dat hebben. Het is maar net wat je wilt.
Voor binnen?
Het ligt maar net aan het soort foto. Zelf heb ik wel eens een aangesneden portret 70x90 cm groot afgedrukt.
Vriendelijke groet, Léon Obers
-
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Bedankt voor je reactie op zich is de fotoafdruk beeldvullend in een passepartout
De klacht die ik kreeg was dat de afdruk goed was maar qua formaat vond men het te groot
Men zag liever A4 ipv A3., vandaar
Maar ik begrijp uit je reactie dat dit een kwestie van smaak is.
De klacht die ik kreeg was dat de afdruk goed was maar qua formaat vond men het te groot
Men zag liever A4 ipv A3., vandaar
Maar ik begrijp uit je reactie dat dit een kwestie van smaak is.
- Léon Obers
- Forumlid
En van de kijkafstand.
Voor een normaal beeld"gevoel" moet je bij grotere afdrukken een grotere kijkafstand nemen.
Dan kan de perceptie hetzelfde zijn als van een kleinere afdruk bij een minder grote kijkafstand.
Een grote afdruk kan ten opzichte van de omgeving wel meer aandacht vragen dan een kleinere afdruk.
Misschien dat men zich daar aan stoort.
Voor een normaal beeld"gevoel" moet je bij grotere afdrukken een grotere kijkafstand nemen.
Dan kan de perceptie hetzelfde zijn als van een kleinere afdruk bij een minder grote kijkafstand.
Een grote afdruk kan ten opzichte van de omgeving wel meer aandacht vragen dan een kleinere afdruk.
Misschien dat men zich daar aan stoort.
Vriendelijke groet, Léon Obers
-
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
We hebben een fotoclub
Het is de bedoeling dat we per maand een foto inleveren in een passepartout van 40 x 50 cm.
Dus de buiten maat staat vast alleen de afdruk (binnnenmaat) kan variëren.
Het is de bedoeling dat we per maand een foto inleveren in een passepartout van 40 x 50 cm.
Dus de buiten maat staat vast alleen de afdruk (binnnenmaat) kan variëren.
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Hallo,
Zoals je zelf al zegt.....het is een kwestie van smaak,
en over smaak valt niet te twisten...
Ik zelf maak eigenlijk alleen maar foto's van uitsneden van gezichten......
natuurlijk fotografeer ik ook andere dingen hoor, maar wel vaak fragmenten/onderdelen van iets.
succes
groet angelique
Zoals je zelf al zegt.....het is een kwestie van smaak,
en over smaak valt niet te twisten...
Ik zelf maak eigenlijk alleen maar foto's van uitsneden van gezichten......
natuurlijk fotografeer ik ook andere dingen hoor, maar wel vaak fragmenten/onderdelen van iets.
succes
groet angelique
beginnend lid met een nikon D3100