Alternatief voor Dell U2711 monitor?

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
ATOR
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Alternatief voor Dell U2711 monitor?

Bericht door ATOR » za mei 18 2013 3:25 pm

Zo begint het Patrick, nieuwe monitor, nieuw kabeltje, nieuwe videokaart, nieuwe pc en dan hop meteen ook maar de badkamer verbouwen, you're hooked :mrgreen:

JvdKooij
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door JvdKooij » za mei 18 2013 3:30 pm

Patrick schreef:Nadeel van toch snel wat kopen is dat je wel eens wat details mist. Ik zag gisterenavond dat je voor zo'n hoge resolutie een dual-link DVI kabel nodig hebt. En dus ook een videokaart die dat ondersteunt. Gelukkig lijkt het erop dat ik met een paar tientjes klaar zou moeten zijn door een nieuwe videokaart te kopen met een PCI Express 2.0 aansluiting. Die dan downloads compatible is met mijn nog wat oudere aansluiting op mijn moederbord. Vanmiddag eventueel maar even navragen in een winkel... :roll:
Wat is "downloads compatible" eigenlijk :wink2:
Groetjes,
Jaap

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » za mei 18 2013 3:49 pm

Downwards compatible betekent dat nieuwe standaarden compatible zijn met de oude. Praktisch gezien hier: je kan een 2.0 of 3.0 PCI Express kaart in een oud slot prikken. Je haalt dan niet alle mogelijkheden uit zo'n moderne kaart, maar het werkt wel. Dat is in het verleden wel eens anders geweest.

Inmiddels voor drie tientjes een Asus HD 5450 Silent kaartje aangeschaft met Radeon chipset bij den lokale computerwinkel. Die moet mijn PC, die nog een jaar of zo mee "moet", de komende tijd gaan bevolken. Mijn geavanceerdere maar toch achterhaalde videokaart gaat er dus uit.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » za mei 18 2013 4:24 pm

:lol: volgens mij is er toch echt een verschil tussen downloads versus downwards compatibel... :wink:

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » za mei 18 2013 4:28 pm

Heeft die kaart ook een Displayport uitgang Patrick? Of ga je dual link DVI gebruiken voor de maximale resolutie? Single link DVI en HDMI gaat namelijk maar tot 1920x1080.
Voor 2550x1440 heb je of Displayport of dual link DVI nodig.

JvdKooij
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door JvdKooij » za mei 18 2013 4:37 pm

CaptainHook schreef::lol: volgens mij is er toch echt een verschil tussen downloads versus downwards compatibel... :wink:
Ja, dat dacht ik ook al :wink2:
Groetjes,
Jaap

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » za mei 18 2013 4:42 pm

CaptainHook schreef::lol: volgens mij is er toch echt een verschil tussen downloads versus downwards compatibel... :wink:
Handig zo'n iPad. Je moet zo opletten wat hij maakt van wat je typt. :evil: :evil: :evil:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » za mei 18 2013 4:45 pm

remoss schreef:Heeft die kaart ook een Displayport uitgang Patrick? Of ga je dual link DVI gebruiken voor de maximale resolutie? Single link DVI en HDMI gaat namelijk maar tot 1920x1080.
Voor 2550x1440 heb je of Displayport of dual link DVI nodig.
Nee. Een dual link DVI. Dat is prima. Bij. Een toekomstige PC ga ik wel kijken wat het absoluut beste is. Ik wilde nu met een kleine investering die U2711 op volle resolutie kunnen draaien. Dus geen al te dure videokaart.

Ik kan de HDMI poort die er ook op zit via een verloopje naar DVI omzetten voor een tweede monitor, toch? Lijkt me beter dan via de standaard analoge VGA aansluiting.

Robin
Forumlid
Forumlid

Bericht door Robin » za mei 18 2013 5:04 pm

remoss schreef:
Robin schreef:Dit scherm staat mij ook wel aan. Mooie vervanging van mijn Apple 24 inch cinemascherm.
Even zien wat de mooiste manier is om de Dell te koppelen aan mijn MacBook...
Kopen? :mryellow:
hij komt te koop :mrgreen:

en ga toch voor de 2410u denk ik groot zat.
Greetz... Robin

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » za mei 18 2013 6:03 pm

Ook een uitstekend cherm!

ATOR
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door ATOR » za mei 18 2013 11:55 pm

Patrick schreef: Ik kan de HDMI poort die er ook op zit via een verloopje naar DVI omzetten voor een tweede monitor, toch? Lijkt me beter dan via de standaard analoge VGA aansluiting.
Werkt de HDMI poort nog wel als je al dual link DVI gebruikt?

JW17
Clublid
Clublid

Bericht door JW17 » zo mei 19 2013 12:08 am

Hoi Patrick,
De bestellingen die ik bij Redcoon gedaan heb (niet zo groot als een monitor...) zijn allemaal goed en naar tevredenheid afgehandeld. Dat is geen reden om niet bij Redcoon te bestellen!
Succes!
Groet,
JW

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo mei 19 2013 12:27 am

Dank JW. Het kleinood staat al sinds donderdagnacht "in de verzendafdeling" van Redcoon. Dat zal dus wellicht woensdag zijn. Vroeger verwacht ik hem niet.

Eerste bestelling bij ze. Maar ik had deze keer geen keus. Of ik had voor de 2713H moeten gaan, maar die is toch wel weer behoorlijk duurder.

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » zo mei 19 2013 12:30 am

Voor wat het waard is, een aantal zaken bij Redcoon besteld, nog nooit enig probleem gehad!

JW17
Clublid
Clublid

Bericht door JW17 » zo mei 19 2013 1:32 am

Patrick schreef:Eerste bestelling bij ze. Maar ik had deze keer geen keus. Of ik had voor de 2713H moeten gaan, maar die is toch wel weer behoorlijk duurder.
Sorry, ik had nog niet gelezen dat je 'm al besteld had. Hopelijk gaat de levering bij jou ook goed. Veel plezier alvast van al die pixels! :wink2:
Groet,
JW

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”