Auto Iso
Re: Auto Iso
Ik gebruik ook regelmatig de auto iso, is helemaal niets mis mee, het mooie van de Nikon is dat je een sluitertijd kunt instellen en een maximum aan welke iso je wilt. Wel vind ik het van belang dat je begrijpt wat de combinatie sluitertijd, diafragma en iso met elkaar doen, en wees niet bang voor de hoge iso's, tegenwoordig word er (te) veel over ruis gesproken, maar als dat je nou net die ene foto kan laten maken?
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Hans, bedankt voor de info.
Echter een kleine correctie, het is niet de onderste knop bij de D7100 maar die net daarboven. Onderste knop is de "i" knop, bij de knop daarboven staat "ISO" bij....
Bij de foto's gemaakt in het openluchtmuseum gebruikte je daar een statief bij niet bewegende onderwerpen?
Echter een kleine correctie, het is niet de onderste knop bij de D7100 maar die net daarboven. Onderste knop is de "i" knop, bij de knop daarboven staat "ISO" bij....
Bij de foto's gemaakt in het openluchtmuseum gebruikte je daar een statief bij niet bewegende onderwerpen?
Nikon Z6III - Nikon D7100 - Nikon AF-S 50mm f1.8G - Nikon AF-S 24-120mm f/4G ED VR - Nikon Z180-600 mm f5.6-6.3 VR - Tamron 70-210mm f/4.0 di vc usd - Nikon SB700
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Als je geen gebruik wilt maken van een flitser, en de lichtomstandigheden zijn zodanig slecht dat je aan erg lange sluitertijden komt, is een statief zondermeer aan te raden om geen bewegingsonscherpte te krijgen. Het voordeel verder is dat je nog met erg lage ISO-waarden kunt blijven werken.Knoetsoer schreef: Bij de foto's gemaakt in het openluchtmuseum gebruikte je daar een statief bij niet bewegende onderwerpen?
Vriendelijke groet, Léon Obers
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Oké, dat is mij duidelijk maar waar het in mijn reactie op Hans om ging is dat hij vaak Auto-ISO gebruikt maar niet bij de foto's gemaakt in het Openluchtmuseum. Vandaar mijn vraag of hij daar met statief geschoten heeft...
Nikon Z6III - Nikon D7100 - Nikon AF-S 50mm f1.8G - Nikon AF-S 24-120mm f/4G ED VR - Nikon Z180-600 mm f5.6-6.3 VR - Tamron 70-210mm f/4.0 di vc usd - Nikon SB700
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Heb vrijwel altijd een (opvouwbaar tafel-) statief bij me.