Probleem met de sluiter van D700?
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Probleem met de sluiter van D700?
Hoi allemaal,
Mijn D700 doet het sinds vanochtend niet meer.
Het lijkt erop of het 2e sluitergordijn het niet meer doet.
Als je een foto maakt zie je op het scherm wel de gegevens, sluitertijd etc. maar geen foto. Geen histogram gegevens.
Als ik het toestel op mirror up zet krijg je de sensor niet te zien.
Op de geheugenkaart zijn de afbeeldingen vanzelfsprekend helemaal zwart en ook maar een paar KB groot.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Groet,
Eric
Mijn D700 doet het sinds vanochtend niet meer.
Het lijkt erop of het 2e sluitergordijn het niet meer doet.
Als je een foto maakt zie je op het scherm wel de gegevens, sluitertijd etc. maar geen foto. Geen histogram gegevens.
Als ik het toestel op mirror up zet krijg je de sensor niet te zien.
Op de geheugenkaart zijn de afbeeldingen vanzelfsprekend helemaal zwart en ook maar een paar KB groot.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Groet,
Eric
Nikon Z8, Z6 en wat lenzen en een hoop andere zooi.
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
Re: Probleem met de sluiter van D700?
Eric,
Lastig op zo'n zonnige dag...
Heb je al een andere voeding / accu geprobeerd?
Een algemene reset (groene knopjes).
Als niets helpt: probeer morgen een belletje naar Nikon 0900-acallnikon (misschien werken ze op 2e pinksterdag).
Groeten, Gijs
Lastig op zo'n zonnige dag...
Heb je al een andere voeding / accu geprobeerd?
Een algemene reset (groene knopjes).
Als niets helpt: probeer morgen een belletje naar Nikon 0900-acallnikon (misschien werken ze op 2e pinksterdag).
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
-
- Clublid
Hoi Gijs,
Andere accu, andere geheugenkaart, resetten, niets helpt.
Schhonmaakstand geprobeerd.
Ik ben bang dat het een echt probleem is.
Groet,
ERic
Andere accu, andere geheugenkaart, resetten, niets helpt.
Schhonmaakstand geprobeerd.
Ik ben bang dat het een echt probleem is.
Groet,
ERic
- a vgastel
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Probeer eens een lange sluitertijd.
mvgr bert
Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
-
- Clublid
Heb ik ook al geprobeerd.
Maar bedankt voor de suggestie, ik zou zeggen laat suggesties maar komen. Wie weet zit de oplossing ertussen maar ik begin bang te worden dat de sluiter echt kapot is.
Maar bedankt voor de suggestie, ik zou zeggen laat suggesties maar komen. Wie weet zit de oplossing ertussen maar ik begin bang te worden dat de sluiter echt kapot is.
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Algemene reset met twee knopjes en haal daarna de accu er eens een dagje of wat uit, zodat de camera echt "uit" is.
Omdat het morgen nog steeds Pinksteren is, de accu tot dinsdag eruit laten. Kijken wat het dan oplevert.
Ik heb ook eens ooit een vergelijkbaar probleem gehad met een D1x. Na een week of wat nog eens geprobeerd was het probleem als sneeuw voor de zon weer verdwenen. Nooit meer last van gehad.
Omdat het morgen nog steeds Pinksteren is, de accu tot dinsdag eruit laten. Kijken wat het dan oplevert.
Ik heb ook eens ooit een vergelijkbaar probleem gehad met een D1x. Na een week of wat nog eens geprobeerd was het probleem als sneeuw voor de zon weer verdwenen. Nooit meer last van gehad.
Vriendelijke groet, Léon Obers
- dogo
- Forumlid
Hier naar gekeken? Verder wordt er op internet (google op "D700 shutter problem" en/of "D700 shutter error" ook gesproken over ev. waterschade. Heb je in de regen gefotografeerd?
Nikon Df, Nikon D700, Nikon D90 en een aantal Nikkor lenzen
-
- Clublid
Hoi Leon,
Ik heb de accu er al even kort uitgehaald, dat hielp niet. Ik ga nu jou tip opvolgen.
Als ik hem niet aan de praat krijg moet ik beslissen of ik hem opstuur ter reparatie.
Gezien het aantal clics en omdat er ook nog een aantal rubbers vervangen moeten worden betwijfel ik of dat economisch verantwoord gaat zijn.
Zonder echte camera kan ik niet, een ritje morgen naar Kamera Expres (morgen open) acht ik dan ook niet geheel uitgesloten
Groet,
Eric
Ik heb de accu er al even kort uitgehaald, dat hielp niet. Ik ga nu jou tip opvolgen.
Als ik hem niet aan de praat krijg moet ik beslissen of ik hem opstuur ter reparatie.
Gezien het aantal clics en omdat er ook nog een aantal rubbers vervangen moeten worden betwijfel ik of dat economisch verantwoord gaat zijn.
Zonder echte camera kan ik niet, een ritje morgen naar Kamera Expres (morgen open) acht ik dan ook niet geheel uitgesloten

Groet,
Eric
-
- Clublid
Niet recent, de camera is wel intensief onder alle omstandigheden gebruikt. Maar daar is ie ook voor gemaaktdogo schreef:Hier naar gekeken? Verder wordt er op internet (google op "D700 shutter problem" en/of "D700 shutter error" ook gesproken over ev. waterschade. Heb je in de regen gefotografeerd?

Bij sommige probleemgevallen beschreven op het internet doet ie het weer naar een beperkt aantal opnames, bij mij gaat de sluiter echt niet meer open. Zelfs in de sensor onderhouds modus, dus met opgeklapte spiegel komt de sensor niet in beeld, de sluiter blijft dicht.
- dogo
- Forumlid
Dit kan je ook proberen.
-
- Clublid
Of dat bij een dslr ook werkt weet ik niet maar ik ben inmiddels in voor alles. Onder het motto, baat het niet dan etc. etc.
- dogo
- Forumlid
Mijn idee! Alles proberen, reparatie gaat je wrsch. min. € 250 kosten. Of ev. nieuwe camera kopen, als jij of kennis naar Azie gaat: meenemen en daar ter reparatie aanbieden.Ericb schreef:Of dat bij een dslr ook werkt weet ik niet maar ik ben inmiddels in voor alles. Onder het motto, baat het niet dan etc. etc.
-
- Clublid
Ik meen ergens gelezen te hebben dat een nieuwe sluiter ronde de € 400 moet kosten, tel daarbij nog een 70 a 80 voor de rubbers en ik zit dan al snel op de ruim € 500 incl verzendkosten of op en neer rijden naar Beverwijk.
Ik heb de camera gekocht toe hij net uit was, hij is dus al van 2008. Na 5 jaar betwijfel ik of het verstandig is om nog zo'n bedrag aan uit te geven.
Omdat ik op dit moment vooral veel sport fotografeer maar ook regelmatig onder slechte lichtomstandigheden twijfel ik nu tussen de D800 voor het slechte licht en landschappen en de D7100 voor de sport (eigenlijk een D400 dus
)
Ik heb n.a.v. het idee van Leon de accu er uit gehaald en die plaats ik dan morgen terug. Even morgen afwachten.
Ik heb de camera gekocht toe hij net uit was, hij is dus al van 2008. Na 5 jaar betwijfel ik of het verstandig is om nog zo'n bedrag aan uit te geven.
Omdat ik op dit moment vooral veel sport fotografeer maar ook regelmatig onder slechte lichtomstandigheden twijfel ik nu tussen de D800 voor het slechte licht en landschappen en de D7100 voor de sport (eigenlijk een D400 dus

Ik heb n.a.v. het idee van Leon de accu er uit gehaald en die plaats ik dan morgen terug. Even morgen afwachten.
- Hasselbox
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Probeer het eens door de contacten van de accu en de contacten in accu behuizing goed schoon te maken.
Evt. met een watte staafje en alcohol.
Als de zaak echt vast hangt komt dat door versleten onderdelen en is het dus echt afgelopen met deze sluiter.
Suc6 ermee. H.
Evt. met een watte staafje en alcohol.
Als de zaak echt vast hangt komt dat door versleten onderdelen en is het dus echt afgelopen met deze sluiter.
Suc6 ermee. H.
-
- Clublid
Ik heb het met zowel de accu in de body als met de grip met zwaardere accu geprobeerd, de contacten van de interne accu kunnen dus de oorzaak niet zijn want die omzeil je als je de grip op de body zet.
Daarbij krijgt de camera wel stroom want ik zie de exifdata wel op het display. Alleen is de foto helemaal zwart. De spiegel klapt ook gewoon omhoog.
Daarbij krijgt de camera wel stroom want ik zie de exifdata wel op het display. Alleen is de foto helemaal zwart. De spiegel klapt ook gewoon omhoog.