Wie kan mij helpen bij het kiezen van een objectief?

Discussies over telezoom objectieven zoals 55-200 mm, 80-200 mm, 70-300 mm of 200-400 mm
funnyname

Re: Wie kan mij helpen bij het kiezen van een objectief?

Bericht door funnyname » za mei 18 2013 12:54 pm

jantom schreef:@funnyname

Het gaat bij fotograferen vooral om de lens. De camera is een noodzakelijk kwaad. Maar je mag er precies andersom over denken.
Er zijn camera's zonder lenzen (en die werken ook nog) maar we zitten hier (in ieder geval bij Nikon) vooral vanwege de kwaliteit van de objectieven.
Zeker bij exotische objectieven is de prijs daarvan altijd veel hoger dan de daaraan gekoppelde camera.

Groet,
Jan
Klopt, maar het blijft een vreemd advies voor een beginnend amateur die een budget van €500,- heeft ..

jantom
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door jantom » za mei 18 2013 1:01 pm

@ funnyname

Als dat het probleem is (budget): er worden vaak 2e handse 70-200 Nikon zoomlenzen te koop aangeboden en zeker die van het eerste type.
Die zijn soms ver onder de Eur 1000 te koop en goed geschikt voor het DX-formaat. Ik heb eigen ervaring met een D2x. Geweldige combinatie. Die camera is niet zo belangrijk als wel wordt gedacht.

andre1962
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door andre1962 » zo mei 19 2013 3:11 pm

Maak al wat langere tijd foto's bij concerten en een 2.8 lens is echt een must.
Ben begonnen met een D60, toen de 90 en nu de 7000 met voordeel 2 kaarten een voor jpg ander voor raw.
Heb meestal 2 lenzen bij me een 28-75 van Tamron en een 70-200 van Sigma.
Waar je wel rekening mee moet houden is dat de camera niet overal mee naar binnen mag een Ziggo, Ahoy en HMH zijn vrijwel uitgesloten over regelen via management,
Kleinere zalen zijn over het algemeen wat makkelijker maar dan van te voren even contacten willen niet een hele rij met fotografen binnen laten, en niets zo vervelend om je dure spullen tijdelijk achter te laten.

Hier een link met foto's van New Cool Collective die met de 7000 en de aangegeven lenzen zijn gemaakt, foto's zijn onbewerkt enkel (C) erin laten zetten door Lightroom
https://www.facebook.com/andre.stooker? ... 371&type=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Nikon D60/D90/D7000 Nikon J1
Sigma 70-200 2.8, Tamron 18-270, Tamron 28-75 2.8
Nikon 35mm, 50mm, 18-55, 55-200, 18-105

Kristelvh

Bericht door Kristelvh » zo mei 19 2013 7:27 pm

Thnx voor de reacties. Ik ben er nog niet uit. Is natuurlijk niet een beslissing om in een dag te nemen.
Ben er in ieder geval al wel uit dat ik dus zeker een 2.8 lens nodig heb. Dat wordt dus zoeken op marktplaats ;).

@andre1962 Klopt. Daar kom je niet zomaar binnen met zo'n camera, al is die in vergelijking met camera's van proffesionals natuurlijk nog klein.
Ik mag vaak bij evenementen en festivals foto's maken, heb daar dan een accreditatie voor. Zaterdag bijvoorbeeld De Toppers.

Mocht je geïnteresseerd zijn in mijn foto's, kristelvanh.weebly.com.

Plaats reactie

Terug naar “Telezoom”