Focussen van meerdere personen.

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie
peterk
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Focussen van meerdere personen.

Bericht door peterk » za mei 18 2013 12:04 am

Dat is dan ook duidelijk. Word dus een flitser erbij sparen.

Aangezien de prime op f8 ook niet voldoende is voor binnen en kinderen waar toch de meeste fotos worden gemaakt.

Wel grappig ik dacht dat ik best wel veel wist maar eigenlijk ben ik gewoon nog een leek haha. :x

Op dit forum word veel duidelijk.

charles

Bericht door charles » ma mei 20 2013 4:35 pm

"Een wijs man weet dat hij een dwaas is. Alleen een dwaze denkt dat hij wijs is."

Met vriendelijke groet,

Charles Vos en Confucius

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » ma mei 20 2013 7:13 pm

Ed Schouten schreef:Brandpuntafstand heeft geen invloed op de sluitersnelheid bij een gelijk diafragma.
Is dat wel zo?
De getallen op een objectief is niet het diafragma maar het diafragmagetal. En dat is de verhouding tussen het de brandpuntsafstand en de diafragmadiameter. Dus als het diafragma gelijk blijft maar de brandpuntsafstand verandert heeft dat invloed op de belichting. Niet voor niets wordt bij zoomobjectieven die niet zo lichtsterk zijn een grootste diafragmagetal opgegeven die varieert van bijv. f/3.5 tot 5 afhankelijk van de brandpuntsafstand (meestal bij het eerste stukje inzoomen)
De duurdere zoomobjectieven zijn zodanig geconstrueerd dat er geen lichtafval plaatsvind bij veranderende brandpuntsafstand. Die zijn bijvoorbeeld over het hele zoombereik f/2.8. Door die constructie zijn ze dan ook duurder en (vaak) groter.

John'47
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door John'47 » ma mei 20 2013 7:17 pm

Klopt Renė
Nikon D810, Sony RX1R II. 

Plaats reactie

Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”