http://di-gps.com/shop/di-GPS-Professio ... sional-PF1" onclick="window.open(this.href);return false;

http://nikonrumors.com/2013/05/20/alter ... ro-f.aspx/" onclick="window.open(this.href);return false;

Dat snap ik ook niet. De gemiddelte telefoon en point-and-shoot hebben dit standaard, maar als je 3000 euro neerlegt voor een body, dan moet er ineens ook nog 200 euro bij voor de GPS. Ik ken sommige Pro's die er een hekel aan hebben, maar aan de andere kant verklaarden sommige mensen mij 20 jaar geleden voor gek dat ik vaak even opschreef welke settings voor een opname gebruikt zijn, en nu is het bijna een verplichting om een beeld besproken te krijgen. GPS data is gewoon handig, al is het maar om te beseffen waar een bepaald beeld gemaaket is zodat je terug kunt om het over te doen...CaptainHook schreef:Het is nog steeds onbegrijpelijk dat Nikon geen GPS module inbouwt in z'n DSLRs, desnoods als optie in b.v. een grip ofzo. Want de chipset hiervoor is echt minuscuul, dus altijd ergens weg te werken.![]()
Heel veel EXIF data wordt tegenwoordig door de fotograaf gebruikt voor evaluatie en verbetering van een beeld. Analyse achteraf is door de introductie van EXIF veel makkelijker geworden (en tools laten je het ook in een keer verwijderen, dus waarom hou je het er niet in...). GPS zou zeker die rol kunnen vervullen. Stel je voor dat je een bijna-perfect landschap hebt, maar bedenkt dat je het nu met sneeuw wilt, of net even met een andere hoek van de zon. Toch wel prettig als je de plek midden op de veluwe terug kan vinden. Maar ook voor andere vormen van fotowerk is het handig: zo heb ik nog wel eens dat verblijven in dierentuinen meerdere perspectieven bieden, maar dat ik vaak niet meer aan het beeld kan zien waar vandaan het genomen is (close werken heeft zo zijn nadelen). Mijn GPS verteld me dat wel haarfijn. Dus een raam met erg slechte optische eigenschappen weet ik dan achteraf alsnog te herkennen.CaptainHook schreef:En vooral b.v. de D800 wordt nogal gepromoot als zijnde een fraaie landschap camera. En juist bij het vastleggen van alle mooie dingen op onze aardkloot is een GPS coördinaat reuze informatief en handig.
Als ik op wisselkoers.nl kijk kom ik op € 107,80 . Hoe heb jij de prijs berekend Jaap?Jaap_van_Ekris schreef: Hij is overigens wel prijzig, nog steeds zo'n 160 euro...Jaap
Ik had een duitse site gevonden die hem verkocht. Ik gok dat er de Douane nog wat wil incasseren bij ontvangst (of de Duitse site hanteert "iets" meer marge...)Jan en Yuul schreef:Als ik op wisselkoers.nl kijk kom ik op € 107,80 . Hoe heb jij de prijs berekend Jaap?Jaap_van_Ekris schreef: Hij is overigens wel prijzig, nog steeds zo'n 160 euro...Jaap
Groet,
Jan (van Yuul)