Welk objectief kunnen jullie mij adviseren?

Alles dat niet in een van de overige secties over objectieven past, kan je hier kwijt
Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Welk objectief kunnen jullie mij adviseren?

Bericht door Patrick » di mei 21 2013 5:15 pm

Als het tussen deze twee gaat, zou ik de 17-70 kiezen. Maar ik zou nog liever een Tamron 17-50 f2.8 niet VC hebben...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

MarkPosthuma

Bericht door MarkPosthuma » di mei 21 2013 5:23 pm

ArendV schreef:Als Engels geen probleem is :D dan kun je op de volgende site wat ideeën opdoen, de Sigma 24-70 en "oude" 17-70 worden ook besproken.

Best standard zoom lens upgrade for Nikon DSLRs: 8 tested
24-70 scoort daar toch iets beter.

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » di mei 21 2013 5:27 pm

De Sigma 24-70 is een vrij groot objectief dat matig presteert en op een DX camera niet zo heel handig bereik heeft. Ik zou het ding niet kiezen.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

ArendV
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door ArendV » di mei 21 2013 5:36 pm

In de praktijk zijn beide Sigma's goede objectieven - Patrick moet de testen nog maar eens goed bekijken, maar ik zou hem zelf ook niet kiezen - evenals de alternatieven van Tamron (zoals Patrick aangeeft is de oude versie zonder VC optisch de beste) en Nikon.

Zoals al eerder gezegd in dit draadje, vraag is of je groothoek veel gebruikt.
Haal je tot nu toe gemaakte foto's eens door een programma dat dit snel voor je analyseert zoals b.v. ExposurePlot en je weet het.
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » di mei 21 2013 5:49 pm

Zeker voor een FX objectief (Sigma 24-70) vind ik de prestaties buiten het centrum niet erg indrukwekkend. En het bokeh is echt heel lelijk.

Je kan natuurlijk naar f/5.6 of f/8 gaan om beide issues op te lossen, maar dat is natuurlijk niet waarom je een lichtsterk objectief koopt.

John'47
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door John'47 » di mei 21 2013 6:12 pm

Ik gebruik lichtsterke objectieven om minder of niet afhankelijk te zijn van flitslicht.
Korte scherptediepte is soms een mooi extra
Nikon D810, Sony RX1R II. 

MarkPosthuma

Bericht door MarkPosthuma » di mei 21 2013 10:28 pm

ArendV schreef:In de praktijk zijn beide Sigma's goede objectieven - Patrick moet de testen nog maar eens goed bekijken, maar ik zou hem zelf ook niet kiezen - evenals de alternatieven van Tamron (zoals Patrick aangeeft is de oude versie zonder VC optisch de beste) en Nikon.

Zoals al eerder gezegd in dit draadje, vraag is of je groothoek veel gebruikt.
Haal je tot nu toe gemaakte foto's eens door een programma dat dit snel voor je analyseert zoals b.v. ExposurePlot en je weet het.
Lijkt mij wel duidelijk, de 17-70 zou het beste bij mij passen.

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Overig objectieven”