Welke geheugenkaarten gebruiken jullie

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Marcel Bandel
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Welke geheugenkaarten gebruiken jullie

Bericht door Marcel Bandel » ma mar 25 2013 11:04 am

Ik ben op zoek naar een nieuwe cf kaart. Welke kaartgebruiken jullie? Wat zijn de ervaringen daarmee?
NCN lid. Nikon D200, Nikon D300, Nikon D3s, Nikon AF VR 105 Micro, AF-S 70-200 VR, Nikon AF-S 24-70. Nikon AF-S 14-24, Nikon Af-s 200-400 F4 VRIISB-800, SU R1C1

strangeartefact
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Welke geheugenkaarten gebruiken jullie

Bericht door strangeartefact » ma mar 25 2013 11:53 am

Erg curieuze vraag.
Gezien de camera's die je bezit heb je ook al eigen ervaringen denk ik, heb je reden om wat anders te zoeken?
Misschien helpt anderen dat met hun reactie.

Merk, welke snelheid wil je, wat ken je en wil je nu niet meer gebruiken etc.

Zelf hoef ik geen cf maar sd, ik kies blind voor sandisk, als ik nu over zou moeten naar cf zou ik dat ook doen en mijn behoefte aanpassen aan mijn fotografie wat bij mij geen extreme snelheden behoeft.

Succes!
Peter
Bijna leeg hier....

renrij

Bericht door renrij » ma mar 25 2013 12:01 pm

Ik heb alleen maar kaartjes van SanDisk. Zowel de SD als de CF. Hele goede ervaringen mee
Extreme Pro 16GB CF werkt super (90mb/s) en is ideaal voor sportfotografie (doe veel hockey)

Groetjes

Marcel Bandel
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *

Bericht door Marcel Bandel » ma mar 25 2013 12:59 pm

Ik heb 2 scandisk extreme kaarten. Bezit ik al vele jaren en bevallen verder prima. Merkt alleen dat deze snel zijn mar niet super snel. Maar daarom wil ik juist ook graag van anderen horen wat ze gebruiken. Wellicht ook eens een ander merk proberen :D
NCN lid. Nikon D200, Nikon D300, Nikon D3s, Nikon AF VR 105 Micro, AF-S 70-200 VR, Nikon AF-S 24-70. Nikon AF-S 14-24, Nikon Af-s 200-400 F4 VRIISB-800, SU R1C1

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » ma mar 25 2013 1:21 pm

Scandisk ken ik niet... :wink:
Maar Sandisk heeft ook snellere kaarten hoor. In de loop der jaren is die aanduiding 'extreme' ook veranderd...
http://www.sandisk.com/products/memory- ... pactflash/" onclick="window.open(this.href);return false;

fotopro55

Bericht door fotopro55 » wo mei 22 2013 4:21 pm

Ik gebruik ook zelf SDHC kaarten, ik merk zelf weinig van de snelheid, ik gebruik de gene die ik gehaald heb bij http://www.sdkaartenshop.nl/sd-kaarten.html en vond het wel een fijne kaart. geen prolemen mee gehad zover

rjmulder
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door rjmulder » wo mei 22 2013 4:59 pm

@fotopro55 SDHC is wat anders dan CF.

Tegenwoordig gebruik ik een SanDisk Extreme Pro CompactFlash van 32GB 90MB/s in een D700, kaartje erg goedkoop op de kop getikt anders zat de SanDisk Extreme CompactFlash van 8GB 60MB/s er nog in.
Nikon camera's | Glas in kokers | Onweer in doosjes | Beetje Manfrotto spul | Tassen van LowePro

JBD
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door JBD » wo mei 22 2013 5:39 pm

Ik gebruik Lexar Professional 800x Bevalt me goed. En ik heb eigenlijk altijd 8GB kaarten, voor de veiligheid.

ArendV
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door ArendV » do mei 23 2013 8:44 am

Rob Galbraith heeft de snelheid van verschillende merken en type kaarten op diverse Nikon camera's getest.
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » do mei 23 2013 1:33 pm

Houd er wel rekening mee dat de gegevens op de website van Rob Galbraith niet meer ge-update worden, sinds ergens in 2012
(Van diverse camera's zijn de gegevens van geheugenkaarten al verdwenen).
De website is nog wel online voor degene die er nog informatie van willen betrekken.

Ten aanzien van mijn eigen gebruikte kaartjes: Sandisk
Ten aanzien van het testen van een kaartje met de zogenaamde "stress-test": ----> http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 03#p543303" onclick="window.open(this.href);return false;
Resultaten van de test ten aanzien van een goedkoop kaartje: ----> http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 25#p543325" onclick="window.open(this.href);return false;
Eerdere ervaringen: ----> http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 44#p407544" onclick="window.open(this.href);return false;
Vriendelijke groet, Léon Obers

jantom
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door jantom » do mei 23 2013 3:50 pm

Ik gebruik Sandisk al vanaf ik met digitaal begon. Toen was een CF-kaartje van 64 MB nog Fl. 550,-.
Andere merken die ik wel eens kocht: Lexar en Kingston (ook Apacer).

Ik heb nu vooral 32GB kaartjes (SD) van Sandisk in gebruik maar ook een paar (zeer snelle) van 64GB. Die laatste kaartjes gekocht om daarop videobeelden op te slaan maar tot nu toe nooit gedaan... Die kaartjes gebruik ik als backupmedium voor mijn "minder grote" kaartjes. En desondanks toch ook nog een externe HDD van 1TB gekocht om nóg een backup te hebben... Ik speel zoveel mogelijk op safe.

Nooit een probleem gehad maar we moeten toch wel voorzichtig zijn...

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » vr mei 24 2013 9:30 am

ben via Rob Galbraith. (link hierboven), uitgekomen bij de Lexar Professional 600x speed.

Freaky87
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Freaky87 » ma mei 27 2013 9:45 pm

Ik heb altijd de Sandisk Ultra CF kaartjes gebruikt... en altijd al best tevreden over geweest.
Maar nu heb ik toch eens een Sandisk Extreme Pro CF kaartje besteld...
Ben benieuwd! :P

marcel.b
Forumlid
Forumlid

Bericht door marcel.b » ma mei 27 2013 10:07 pm

Pas gekocht een Lexar Professional 800x 16GB . Groot en snel genoeg.
D4, Nikon glas, Feisol.
Fuji XT 1

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » di mei 28 2013 8:37 am

Toch wel grappig.
In al die jaren (sinds de Minolta DiMage 7 en de Nikon D100) dat ik geheugenkaartjes gebruik, heb ik allerlei merken en/of aanbiedingen door elkaar gebruikt. Zelfs ooit de originele IBM Microdrives gebruikt, vooral omdat het destijds een minder kostbaar alternatief was voor de grote geheugencapaciteiten. http://nl.wikipedia.org/wiki/Microdrive" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding

En nooit een falende geheugenkaart en/of Microdrive tegengekomen. En ja, natuurlijk waren de high-speed kaartjes sneller bij transfers. Maar 'zomaar' er mee ophoudende geheugenkaartjes? Nee, gelukkig niet... :mrgreen: Dus uit mijn ervaring, maakt het niet uit wat je gebruikt, qua betrouwbaarheid...

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”