Welke geheugenkaarten gebruiken jullie

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Sharkey
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Welke geheugenkaarten gebruiken jullie

Bericht door Sharkey » di mei 28 2013 8:53 am

Normaal heb ik Sandisk. Ook nooit problemen gehad...totdat ik voor de eerste keer mijn 32Gb extreme kaartje in mijn nieuwe D800 deed.
Niets, noppes nada meer. Daarvoor altijd dat kaartje gebruikt in andere camera's.
Ook op de PC was er geen land meer mee te bezeilen.
Mijn D800 had dat ding "gesloopt".(iets wat sporadisch wel vaker schijnt voor te komen bij de 800....)

Voordeel van de Sandisk: opsturen en binnen 3 weken had ik een nieuwe kaart :wink2:
Dus voor mij alleen om deze reden een Sandisk.
Arjan ( avi-foto.nl & Flickr[/size] )
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf

skyfox
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door skyfox » di mei 28 2013 9:26 am

Ik gebruik Sandisk Extreme kaartjes. Mijn eerste kaartje deed al een beetje vreemd vanaf het begin, heel af en toe was een foto niet te kopiëren. Nadat het kaartje na een paar maanden compleet de geest gaf heb ik direct in de winkel een nieuw kaartje meegekregen. Topservice van m'n lokale Mediamarkt!

Nu heb ik geen problemen meer met m'n kaartjes.

jantom
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door jantom » di mei 28 2013 11:38 am

@ CaptainHook

Zo heb ik ooit uit een Creative MuVo2 MP3-speler een 4GB Microdrive van Hitachi gehaald (voor hetzelfde doel). Dat apparaat incl drive was bij aanschaf goedkoper dan de drive als die los zou worden gekocht......
Maar die drive werkte helaas niet in mijn camera - wel als opslagmedium in een CF-slot (van het 2e type).
Mijn MP3-speler werkt sinds het wegnemen van die drive met een CF-kaartje en dat is voordeliger qua stroomverbruik.

Bernd

Bericht door Bernd » di mei 28 2013 7:18 pm

Sinds kort de Lexar Pro 400x 8GB SD kaarten, snel en goed geprijsd.

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”