beste instellingen wielrennen

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Plaats reactie
stekun

beste instellingen wielrennen

Bericht door stekun » za mei 25 2013 12:01 pm

Hoi,

Ik ga over 2 weken naar de Alpe D'Huzes en wil daar mooie foto's gaan maken van het wielrennen.
Ik wil verschillende instellingen gaan proberen. Ik ben nog wel een beginner dus het zal wel even uitvogelen worden.
Heeft iemand tips over de beste instellingen? Ik wil de sport stand gebruiken maar ook zeker handmatig proberen wat verschillende foto's te schieten.
Ik las ergens iets over pannen. Kun je dat met de d 5200 ook? zo ja hoe?

ik hoop op een paar waardevolle tips

alvast dank

Vincent
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: beste instellingen wielrennen

Bericht door Vincent » za mei 25 2013 4:16 pm

Houd er rekening mee dat snelheid van de fietsers over het algemeen niet zo hoog is tijdens een dergelijke klim. Helemaal niet een 2e, 3e, etc keer.

Denk dan ook niet dat pannen echt goede platen gaat opleveren. Dat is vooral leuk bij hoge snelheden. De sportstand zal misschien zelfs niet eens nodig zijn.
Laatst gewijzigd door Vincent op za mei 25 2013 5:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Fin.

Frans Heinsbroek
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Frans Heinsbroek » wo mei 29 2013 11:53 pm

Ik zou niet pannen. Naar mijn mening kun je (schuin) van voren heel mooi de inspanning laten zien die die mensen leveren die op de fiets zitten. Ook bij de bochten kun je mooie foto's maken op de Alp waardoor je de fietsers met mooie achtergrond krijgt. Ook een overzicht van wat stukken weg onder elkaar doet het vaak goed ( zelf hoog staan en naar beneden fotograferen waardoor meerdere fietsers op verschillende delen van de rit omhoog te zien zijn)

Ik zou schuin van voren met iets van 2.8 schieten en de platen waarbij je de achtergrond f8 /f9. Zou ook de A stand gebruiken. Overdag heb je licht zat.

De eerste keer dat de fietsers naar boven komen zullen ze zoals al eerder opgemerkt nog wel iets harder gaan. Ik weet niet of je vanaf de start al foto's wilt gaan maken. Voor zover ik weet is het startschot om 5 of 6 uur ??? Als je als het net licht is foto's gaat maken zou ik de auto iso aanzetten. Probeer daarbij te oefenen en bekijk de resultaten ook gelijk. Als ze dan voor een 2e/3e keer langs komen is de snelheid al wat minder en weet jij aan de hand van je eerste foto's al wat je moet doen om ze er beter op te krijgen.

Suc6 en laat je de resultaten ook nog zien ?

Frans

yo-1
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door yo-1 » do mei 30 2013 9:30 am

Gebruik - kan je camera dat? - single-point autofocus, en probeer je focuspunt zo te kiezen dat het daar valt waar je scherpte wil: bv. op het hoofd/ogen van de renner. Afhankelijk van portrait of landscape, of renners komend van links of van rechts, moet je dan wel geregeld je focuspunt verzetten...
Nikon: D4, 14-24 F2.8, 24-70 F2.8, 24-120 F4, 70-200 F2.8 VRII, 300 F2.8 VRII, SB-900, SB-700, TC-14 II

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”