Hoi,
Ik heb mijn D40 al weer zo'n 5 jaar, en het al die tijd met mijn kitlens gedaan. Maar nu wordt het toch echt eens tijd voor een andere lens erbij.
Maar ik ben er nog niet zo in thuis.
Ik heb nu mijn ook laten vallen op de Nikkor AF-S DX 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR. De lens die ik nu heb heeft geen vr.
Kan ik bovenstaande lens (met VR) wel op mijn D40 zetten? Of moet ik dan weer een lens uitzoeken zonder vr?
Ik wil de lens vooral gebruiken voor natuurfotografie en om foto's van de kinderen te maken.
D40, welke lens erbij?
- bjornc
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: D40, welke lens erbij?
Gaat prima lukken.
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Beste G,
Welkom.
Op de site van Nikon kan je van nagenoeg alle courante hardware (PDF) handleidingen en andere tips vinden.
Een D40 moet met de meeste courante lenzen kunnen werken.
Ik zou gaan voor iets korters dan 300mm, het klinkt leuk maar is vaak een hele handvol.
Groeten, Gijs
Welkom.
Op de site van Nikon kan je van nagenoeg alle courante hardware (PDF) handleidingen en andere tips vinden.
Een D40 moet met de meeste courante lenzen kunnen werken.
Ik zou gaan voor iets korters dan 300mm, het klinkt leuk maar is vaak een hele handvol.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Prima keuze. Past uitstekend bij een body als de D40. En kan later gewoon meegenomen worden bij een eventuele andere DX camera.