Beste mensen,
bij het fotograferen van staande mensen zie ik dat de verhouding niet kloppen.
Ik bedoel hiermee te zeggen dat de benen niet klopt met de bovenste lichaamsdeel. De benen lijken wat korten te zijn dat in de werkelijkheid.
Ik heb de mensen op de oog scherp gesteld en dan neem ik de foto, ook ga ik soms een beetje zakken.
Maar toch klopt er iets niet, dat heb ik bij meerdere foto's.
Hoe zou ik de foto beter kunnen maken dat de verhouding wel klopt ?
Ik gebruik: D3, 28-70 2.8
Mvgr,
Claid
verhouding klopt niet
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Re: verhouding klopt niet
Om dat de voorkomen moet je zorgen dat de camera ongeveer op navelhoogte gehouden wordt.
Daarnaast zal je door de korte brandpuntsafstand nog altijd vervorming houden, omdat je te dichtbij staat.
Ideaal is om met een >100mm objectief op een tiental meters afstand te gaan staan, dan heb je de minste vervorming.
Maar wegens ruimte gebrek is het vaak dan ook handiger om gewoon maar portretten tot halverwegen de bovenbenen te maken.
Daarnaast zal je door de korte brandpuntsafstand nog altijd vervorming houden, omdat je te dichtbij staat.
Ideaal is om met een >100mm objectief op een tiental meters afstand te gaan staan, dan heb je de minste vervorming.
Maar wegens ruimte gebrek is het vaak dan ook handiger om gewoon maar portretten tot halverwegen de bovenbenen te maken.