Na een tijdje lezen op dit forum, mij nu ook geregistreerd.
Ik ga mijn eerste spiegelreflexcamera aankopen. Echter zie ik door het bos de Bomen niet meer.
Heb al eindeloos liggen zoeken welke nou het best bij me zou passen, Maar hoe meer men zoekt des te meer men op een ander type model men uitkomt.
Daarom dat ik even hier om raad kom vragen. Weet voor jullie wss de xxxxx aantal persoon. Maar alles hangt af van waar men deze voor wil gebruiken en dat is bij ieder persoon verschillend.
Gebruik.
- Honden op het strand in de tuin enz.
- Leuke familie kiekjes (binnen en buiten)
- Oldtimer en wagen shows. (binnen en buiten)
- Uitstapjes steden en vakantie
In de toekomst.
Thuis wat portretten maken van de honden e familie, met een goedkoop thuis studioke.
Weet dat het onderste (toekomst) mss raar klinkt, maar weet van mezelf dat ik steeds beetje per beetje verder wil.
Maar dat moet zeker in het beging niet, maar zou leuk zijn dat de camera het eventueel ook zou kunnen. (Hoeft niet, maar leuk extra. Moet ik mss na een 1,5jaar niet van body veranderen).
Toestel zou ook eigenlijk gebruiksvriendelijk moeten zijn. Dan bedoel ik waar een starter snel mee overweg kan.
En op deze manier kan bijleren.
Na wat lezen denk ik dat mijn eerste lens een 18mm- 105mm zal worden. Is denk ik een goede allround starter.
Toestellen waar twijfel tussen bestaat:
- D3100
- D3200
- D5000 maar is blijkbaar al een beetje achterhaald zoals ik hier al een paar maal lees. ( Ik ben belg, word er hier mee bedoeld verouderd?)
- D5100
- D5200
Had eerst de D7000 ook in gedachten, maar dit lijkt me niet echt een toestel om gelijk mee te starten. Of sla ik hier de bal mis?
Wil io te starten een goede allrounder waar ik een 2 a 3 jaar zeker mee verder kan.
Doordat ik soms binnen ga fotograferen, zou ik met der tijd ook wel een flitser bijkopen.
Vind ze allemaal wel goed in de hand liggen. Maar ja ik kom dan ook van een hp digi van het tijdperk ano 2003

En dan welke lens kan je het best gebruiken om in de stad gebouwen te fotograferen en welke voor portret?

Liefst gulden middeweg, geen slechte lens maar ook geen profissionele.
Alvast bedankt voor jullie tijd en raad.
Moest ik belangrijke dingen vergeten zijn, vraag je maar.