Hi,
Ik wil een (panorama) foto maken uit meerder portretten, de bedoeling is dat ik van ongeveer 10 personen een foto maak, alleen van het hoofd en schouder, en deze dan langs elkaar leg, en er een panorama foto van maak. Ik gebruik dan dezelfde afstand, hoogte van de personen, instellingen etc.
Nu heb ik het programma Hugin gebruikt, dat gebruik ik vaker om panorama foto's te stitchen, maar nu wil ik dus dat hij de foto's langs elkaar legt, en niet ijkpunten gaat zoeken en er dan een foto van maakt.
Iemand een idee of dat kan, en zo niet, welke andere software (behalve Photoshop aangezien ik die niet heb) kan gebruiken?
Gr, Niels
Soort van panorama
- Niels
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
Soort van panorama
Klikken is nog nooit zo leuk geweest met mijn Nikon...
Flickr
Nikon D7000, Nikkor 16-85 VRII, Nikkor 50mm 1.4G, SB-700, Fuji X20 en een hoop kleine rommel erbij...
Flickr
Nikon D7000, Nikkor 16-85 VRII, Nikkor 50mm 1.4G, SB-700, Fuji X20 en een hoop kleine rommel erbij...
Re: Soort van panorama
de meeste panorama software gaat automatisch op zoek naar overlappende punten. Wat misschien kan werken is dat je die punten handmatig aangeeft. Geen idee of jou software dat kan, ik gebruik ptgui en daar kan het zeker mee.
ajuus
emiel
ajuus
emiel
WEBsite: https://docs.com/emiel-stroeve
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Je moet dit niet met pano-software willen doen.
Kijk eens naar The Gimp, dit is open-source met mogelijkheden die in de buurt van PS komen.
Je kunt dan één foto openen, het canvas vergroten en de andere foto's er één voor één in plaatsen ( met kopie en plak). Omdat het allemaal aparte lagen worden kan je de koppies keurig uitlijnen zoals je wilt.
Succes!
Kijk eens naar The Gimp, dit is open-source met mogelijkheden die in de buurt van PS komen.
Je kunt dan één foto openen, het canvas vergroten en de andere foto's er één voor één in plaatsen ( met kopie en plak). Omdat het allemaal aparte lagen worden kan je de koppies keurig uitlijnen zoals je wilt.
Succes!
- staal571
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Je zou het op deze manier kunnen doen, dit een testje van mij met een oude Olympus Pen halfkleinbeeld camera, het is nog niet helemaal perfect, de waterlijn sluit nog niet goed aan.

Gr Peter

Gr Peter
Ik ben nog steeds blij met mijn Nikon D600 ondanks dat het geen „”Pro camera is””, maar ben ook gek op Nikon F5
- jan
- Bestuurslid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ik zou zeggen: BlogStomp
http://blogstomponline.com/
http://blogstomponline.com/
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)