Nou, gisteren mijn laatste dag van de basisopleiding gehad.
Ondanks het feit dat ik 'achteraf" redelijk overgekwalificeerd was voor de basisopleiding heb ik het toch goed naar mijn zin gehad.
Mijn voornaamste leerpunt is geweest dat ik ondanks de eeuwige twijfel toch wel redelijke fotootjes maak

Ander punt, waar mijn grootste twijfel lag, kan ik wel goede foto's maken naar aanleiding van opdrachten. Wat blijkt; mijn creativiteit komt juist meer naar boven bij opdrachten dan bij "vrij werk"!
In ieder geval heb ik als enige gisteren een "cum laude" beoordeling gehad.
Mijn eind portfolio werd, op kleine adviezen/kritieken na, beoordeeld als einde vakopleiding i.t.t. basisopleiding.....
De docente vroeg zelfs "gekscherend" of ze bij mij in de leer mocht t.a.v. fotobewerking :mrgreen:
Eigenlijk iedereen in de groep is "doorgelaten" naar een eventuele mogelijkheid tot de vakopleiding hoewel de niveau verschillen van de diverse groepsleden er groot waren (die beslissing is dus meer commercieel gebaseerd (helaas)).
Ik mag eigenlijk best wel trots melden dat de docente dit niet aan mij toegezegd heeft maar zei; "Wanneer ga je aan de bak?!"
Nu ga ik eens kijken of ik toch ook/maar de vakopleiding ga doen, dit is echter meer een financiële afweging en tijdsafweging.
Ook ben ik van mening dat als ik dit ga doen ik ook echt het "vak" in "moet". Anders heeft het niet echt veel meerwaarde.
Helaas, in deze tijd het "vak" in is nog onzekerder als de ontwikkeling van de Nederlandse economie.
Twijfels en keuzes......bah.....