Replay schreef:
Ga je naar Le Mans binnenkort?
Groeten Roel.
Aanstaande vrijdag tm zondag testweekend en dan over 2 weken de 24 uren van donderdag tm zondag. Voor 4 opdrachtgevers
500P is overigens alweer de deur uit, helaas. Niet omdat ie niet fijn werkt, want de balans is echt perfect en de scherpstelling boterzacht, maar ik merkte op Silverstone dat ie gewoon te langzaam werkt voor dit soort racerij en circuits, en Le Mans gaat nog iets harder.
Classics en banen als Zandvoort en Spa gaan prima op MF met prefocus en kleine serietjes, maar ik schoot op Silverstone wel heel hard door mijn geheugen heen met 60 auto's op de baan en dan telkens een serie van 5-7 foto's. Kost me veel te veel uitzoekwerk achteraf en dan nog merk je te vaak dat er van de zeven platen 4 niet scherp zijn, 2 bijna scherp en 1 er toch net naast zit. De Z4 (foto 1) is echt kneterraak en laat zien hoe goed de 500 P is als je raak zit, maar de overige 5 foto's in dezelfde seconde heb ik al weggegooid...
Op film was dat vroeger tijdens historische races nooit zo'n probleem, maar digitaal zie je het direct. De gele Aston hierboven is bijvoorbeeld op hiRes NET niet scherp en dat kan ik me niet veroorloven met het oog op Le Mans.
Kortom: ingeruild op een Sigma 500 f/4.5 EXDG HSM. Rib uit mijn lijf, maar pijstechnisch voor mij de enige optie in dit bereik. Ding is sneller dan mijn 300mm f/2.8 en ik weet dat die snel genoeg is