retouch!
- DannySan
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: retouch!
Misschien ligt het aan mij, maar ik snap je vraag je niet helemaal?
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.
De vraag was mag bewrkte fotos zoals rimpels, moedervlekken verwijderen van een persoon en dan online zetten op mijn fbDannySan schreef:Misschien ligt het aan mij, maar ik snap je vraag je niet helemaal?
Groetjes W.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Misschien moet je proberen je vragen wat uitvoeriger uit te leggen, en wat beter te formuleren.Winston schreef:Hoi forumleden,
Mag je eigen en andermans plaatje met toestemming retoucheren en openbaar laten zien?
Maar je zegt dat iets met toestemming is, dan weet ik niet waarom het dan niet zou mogen.
- justme
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Winston schreef: Mag je eigen en andermans plaatje met toestemming retoucheren en openbaar laten zien?
Winston schreef: bewerkte foto's zoals rimpels, moedervlekken verwijderen van een persoon en dan online zetten op mijn fb
Als het is zoals je in je OP zei "met toestemming", dan zie ik geen probleem, ethisch gezien!
Maar dan wel toestemming voor én achteraf!

- Hasselbox
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
En schriftelijk bevestigd!wiebeterpstra schreef:Winston schreef: Mag je eigen en andermans plaatje met toestemming retoucheren en openbaar laten zien?Winston schreef: bewerkte foto's zoals rimpels, moedervlekken verwijderen van een persoon en dan online zetten op mijn fb
Als het is zoals je in je OP zei "met toestemming", dan zie ik geen probleem, ethisch gezien!
Maar dan wel toestemming voor én achteraf!

Hahaha, dat is bij mij altijd een probleem geweest
Ik kan zelf niet zo goed in communiceren met andere
De kwam voort dat ik van een persoon een foto genomen hebt en retouch om naar mij mening mooier te maken
Blijkbaar vondt een paar kennissen van haar niet leuk
Maarja ik had de foto al verwisseld met de originele om geen mensen te kwetsen
Groetjes W.
Ik kan zelf niet zo goed in communiceren met andere
De kwam voort dat ik van een persoon een foto genomen hebt en retouch om naar mij mening mooier te maken
Blijkbaar vondt een paar kennissen van haar niet leuk
Maarja ik had de foto al verwisseld met de originele om geen mensen te kwetsen
Groetjes W.
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Op het gevaar af mezelf weer eens als een grote eikel te presenteren... Communicatie gaat vaak een stuk makkelijker met een iets beter gebruik van de Nederlandse taal. Google Translate produceert soms nog beter leesbare zinnen. 

Gijs
Nikon D800 met MB-D12 | AF-S 14-24/f2.8G ED | AF-S 24-120/f4G | AF-S 50/f1.8G | SB910
www.sport-touring.eu
Nikon D800 met MB-D12 | AF-S 14-24/f2.8G ED | AF-S 24-120/f4G | AF-S 50/f1.8G | SB910
www.sport-touring.eu
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Ik kan er ook geen touw aan vastknopen wat Winston nu allemaal weer opnieuw probeert te vertellen.
Vriendelijke groet, Léon Obers
- Sharkey
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Sorry heeft niets met dit topic te maken maar wel met de twee bovenstaande berichtjes
Hebben de twee heren hier boven er wel eens aan gedacht dat er mensen zijn die dyslexie hebben, of andere handicappen. Waardoor het schriftelijk communiceren niet altijd even vanzelfsprekend is!
Ik denk niet dat deze mensen hier ook nog "verwijten" naar hun hoofd geslingerd willen hebben door een stelletje "taalpuristen". Daar worden ze naar alle waarschijnlijkheid in het dagelijks leven al meer dan genoeg mee geconfronteerd.
Als iets je niet helemaal duidelijk is, kan je dit ook op een andere manier vragen?
Moest dit even openbaar kwijt, omdat hier wel meer mensen met deze zelfingenomen kortzichtigheid behept zijn.
Hebben de twee heren hier boven er wel eens aan gedacht dat er mensen zijn die dyslexie hebben, of andere handicappen. Waardoor het schriftelijk communiceren niet altijd even vanzelfsprekend is!
Ik denk niet dat deze mensen hier ook nog "verwijten" naar hun hoofd geslingerd willen hebben door een stelletje "taalpuristen". Daar worden ze naar alle waarschijnlijkheid in het dagelijks leven al meer dan genoeg mee geconfronteerd.

Als iets je niet helemaal duidelijk is, kan je dit ook op een andere manier vragen?
Moest dit even openbaar kwijt, omdat hier wel meer mensen met deze zelfingenomen kortzichtigheid behept zijn.

Arjan ( avi-foto.nl & Flickr[/size] )
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf
- Léon Obers
- Forumlid
Zeker welSharkey schreef: Hebben de twee heren hier boven er wel eens aan gedacht dat er mensen zijn die dyslexie hebben, of andere handicappen. Waardoor het schriftelijk communiceren niet altijd even vanzelfsprekend is!

Dan is het simpel een kwestie van die beperkingen even aangeven zodat we er rekening mee kunnen houden.
Maar daar heb ik hem niets over zien vertellen. Niets daarover zeggen is niet het probleem van ons, maar van de TS zelf.
Ik wil best rekening houden met...... maar niet als vanzelfsprekend "medelijden" hebben met mogelijke afwijkingen die we maar moeten "raden". Daar zit ik niet op te wachten, en ik denk iemand met een mogelijke handicap eerlijk gezegd ook niet.
- Peter
- Clublid
- Contacteer:
Hebben we dit ook weer helder,
Met het vriendelijk verzoek om de vraag zo helder mogelijk te omschrijven ...., gooien we de neuzen weer dezelfde kant op.
Een vraag kan bijvoorbeeld al helderder worden door geen afkortingen te gebruiken.
Met het vriendelijk verzoek om de vraag zo helder mogelijk te omschrijven ...., gooien we de neuzen weer dezelfde kant op.
Een vraag kan bijvoorbeeld al helderder worden door geen afkortingen te gebruiken.
Daar is wettelijk geen enkele belemmering dus, ja. dat mag.
Leg het publiceren van foto's, van modellen pro/amateur, wel op papier vast om je zelf wettelijk in te dekken.
Je kunt standaard modellencontracten via internet vinden.
Doe dit enkel met foto's die je zelf hebt gemaakt. Foto's van anderen moet je afblijven. Dan schendt je het auteursrecht.
Leg het publiceren van foto's, van modellen pro/amateur, wel op papier vast om je zelf wettelijk in te dekken.
Je kunt standaard modellencontracten via internet vinden.

Doe dit enkel met foto's die je zelf hebt gemaakt. Foto's van anderen moet je afblijven. Dan schendt je het auteursrecht.
- woudew
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Ik begrijp het even niet.
Dus het is wettelijk toegestaan om een foto door iemand anders gemaakt te retoucheren en dan zelf te publiceren?
Dus het is wettelijk toegestaan om een foto door iemand anders gemaakt te retoucheren en dan zelf te publiceren?
- Léon Obers
- Forumlid
De vraag is, of het met toestemming mag. Ja, met toestemming van de betrokkenen mag dat.
Laatst gewijzigd door Léon Obers op za jun 08 2013 1:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.