Er zijn firmware updates beschikbaar voor de Nikon 1 modellen.
S1 1.10
V1 1.30
V2 1.10
J1 1.30
J2 1.10
J3 1.10
Nikon 1 firmware updates
- ArendV
- Forumlid
- Contacteer:
Re: Nikon 1 firmware updates
Bedankt voor het melden Jur, ik zie dat AF-C nu ondersteund wordt, vanavond maar eens uittesten !
FT1 1.10
(verzoek aan mods, graag even naar Nikon 1 folder verplaatsen, bedankt !).
Dan moet je ook de firmware van de FT1 updatenDe scherpstelstand AF-C (continue AF) wordt nu ondersteund als de vattingadapter FT1 wordt gebruikt met AF-S-objectieven.
Voor gebruik van deze functie moet de vattingadapter FT1 firmwareversie 1.10 gebruiken, die deze functie ondersteunt.
FT1 1.10
(verzoek aan mods, graag even naar Nikon 1 folder verplaatsen, bedankt !).
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
- ArendV
- Forumlid
- Contacteer:
Re: Nikon 1 firmware updates
Zojuist de firmware geïnstalleerd en AF-C werkt snel, wel alleen nog steeds op het centrale autofocuspunt. Dus tracking is niet mogelijk, dat kun je wel met een Nikkor 1 objectief doen (en dan werkt het best goed).
Een waarschuwing: er zijn al gebruikers die problemen hebben met de herkenning van 3rd party objectieven na deze firmware update, zoals de Tamron 70-300VC (lijkt tot nu toe vooral een Tamron issue, Sigma's hebben nog geen problemen, ook niet mijn Sigma 150/2.8 macro en mijn Tokina 12-24 wordt ook zonder problemen herkend).
Teruggaan naar een eerdere firmware versie lukt niet en het is de vraag of Nikon dit op korte termijn zal herstellen.
Een waarschuwing: er zijn al gebruikers die problemen hebben met de herkenning van 3rd party objectieven na deze firmware update, zoals de Tamron 70-300VC (lijkt tot nu toe vooral een Tamron issue, Sigma's hebben nog geen problemen, ook niet mijn Sigma 150/2.8 macro en mijn Tokina 12-24 wordt ook zonder problemen herkend).
Teruggaan naar een eerdere firmware versie lukt niet en het is de vraag of Nikon dit op korte termijn zal herstellen.
Groeten - Arend / flickr