Liefde

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
TiffanyDriehuis

Liefde

Bericht door TiffanyDriehuis » di jun 11 2013 12:40 pm

Even wat foto's gemaakt.

1

Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Re: Liefde

Bericht door Léon Obers » di jun 11 2013 12:55 pm

De wat ouderwets aandoende nostalgische kleurstelling lijkt het een wat oude "belegen" liefde te zijn. Dat strookt wellicht niet met de meer jonge leeftijd.
Wat me verder vooral opvalt bij de eerste opname als wat meer close-up is de vlekkerige afgesleten nagellak en de toch ook niet echt fraai uitziende nagelriempjes van de man. Daarmee wil ik niet zeggen dat bij liefde de handen zo perfect verzorgd moeten zijn. Maar als je dat zo als detail laat zien, gaat daar wel de aandacht naar uit.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Tien
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: **

Bericht door Tien » di jun 11 2013 1:07 pm

Foto 1; ik zie hierin de familie-liefde tussen een ouder en jonger iemand

Heel liefdevol maar juist door de twijfel of oud oud is en jong jong is weet ik even niet wat ik moet vinden
D90 | Nikon 18-70mm f/3.5-4.5 AF-S DX | Nikkor 70-300 VR | Nikkor AF-D 50/1.4 | Nikkor AF-S DX 35/1,8G

TiffanyDriehuis

Bericht door TiffanyDriehuis » di jun 11 2013 1:26 pm

Is mijn vriend, zijn handen zijn niet schoner te krijgen.
Hij is tuinman vandaar, en inderdaad ja het is wel dichtbij dus veel details.
Maar inderdaad heb naar het hele plaatje gekeken en dan voel ik ook wel de liefde.
Moet zeggen ik ben meer van het natuurlijke dan dat gemaakte :)

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » di jun 11 2013 1:33 pm

TiffanyDriehuis schreef: Moet zeggen ik ben meer van het natuurlijke dan dat gemaakte :)
Dat kan ik me goed voorstellen, maar dan zou je het toch wat anders kunnen benaderen.
Best wel moeilijk want je wilt eigenlijk een gevoel vastleggen, terwijl met fotografie de werkelijkheid als "buitenkant" wordt vastgelegd.

Met die handen, experimenteer eens puur in zwart-wit en kijk naar licht schaduwwerking wat je kunt doen.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Tien
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: **

Bericht door Tien » di jun 11 2013 9:50 pm

TiffanyDriehuis schreef:IHij is tuinman vandaar,
Heerlijk beroep lijkt me dat.
En daar zou je nog wel iets mee kunnen als thema, gecombineerd met liefde en jouw eigen handen. Het is dat je het nu zo toelicht, maar dat zou eigenlijk niet nodig 'moeten' zijn dus iets leidt af en dat wil je niet. Lijkt me een leuke uitdaging om 'wat de handen vertellen' verder uit te beelden. Met deze kennis, vind ik foto twee erg mooi, al lijkt het me gaaf het groene wat meer uit te lichten.
D90 | Nikon 18-70mm f/3.5-4.5 AF-S DX | Nikkor 70-300 VR | Nikkor AF-D 50/1.4 | Nikkor AF-S DX 35/1,8G

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”