Aanschaf MacBook Pro

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
rjmulder
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Aanschaf MacBook Pro

Bericht door rjmulder » di mei 21 2013 4:37 pm

OpenOffice hoor ik verschillende dingen over en die keuze is al wel gemaakt geen OpenOffice voor mij, onder Windows vond ik het ook niet wat.
Nikon camera's | Glas in kokers | Onweer in doosjes | Beetje Manfrotto spul | Tassen van LowePro

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Skippy » di mei 21 2013 4:41 pm

Heb je ook aan een externe schijf voor de Time Machine backup gedacht?

rjmulder
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door rjmulder » di mei 21 2013 4:46 pm

:o Is daar de Synology niet voor :wink:

Aan data heb ik al jaren niks lokaal staan (laptop en pc) allemaal op NAS en ik weet het is geen BackUp dus die maak ik ook incl. binnenkort BackUp buiten de deur.
Nikon camera's | Glas in kokers | Onweer in doosjes | Beetje Manfrotto spul | Tassen van LowePro

bjornc
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door bjornc » di mei 21 2013 6:33 pm

Yep; Synology en Timemachine werken prima.

En proficiat met je aankoop!

Robert
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Robert » di mei 21 2013 7:12 pm

Apple Care is een keuze. Bij een retina die dus niet open kan zou ik zeker een Care Pack nemen.
Als ik de macbook professioneel zou gebruiken dan zou ik er zeker een Care Pack bij nemen (en dan het systeem na 2,5 jaar verkopen).
Anders is het een keuze ik zou het denk ik niet doen. Maar je kunt dan natuurlijk pech hebben... Dat risico neem je dan.
groeten Robert

rjmulder
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door rjmulder » di mei 21 2013 7:58 pm

Als het zakelijk gebruik zou zijn wist ik het ook wel, normaal als ik iets koop koop ik er ook geen extra garantie bij en ja dan loop je een risico.
Heb wel gevraagd als ik het ook later kon afsluiten en dat was ook geen probleem.
bjornc schreef:En proficiat met je aankoop!
Helaas is die nog niet gekocht, eerst moet het vakantie geld binnen zijn maar die komt deze week :D
Met een beetje geluk dus donderdag avond bestellen en anders zaterdag voor de bijeenkomst in Goor.

Edward P
Forumlid
Forumlid

Bericht door Edward P » di mei 21 2013 8:36 pm

Ik zou er zeker geen Apple Care bijkopen. Ik heb mijn MacBook Pro bij Dixons gekocht, zij geven op alle Apple producten standaard 3 jaar garantie.

rjmulder
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door rjmulder » do mei 23 2013 8:06 pm

Wat een mooie dag is het vandaag :D

Vanmorgen het vakantie geld op de rekening gekregen.
Voor in de middag werd ik gebeld door ikstapover.nu voor een bestel code en meteen een Apple TV besteld :D Van ikstapover.nu heeft wel een half jaar geduurd met de nodige telefoon gesprekken en email naar die toko maar het is hun dan toch gelukt.
En einde van de middag is de MacBook Pro dan ook besteld en nu maar wachten tot die binnen is :frown: kan tot 3 weken duren volgens de verkoper, hopen dat die dan heel snel gaan of dat die er gewoon snel is :)

Als de MacBook wordt geopend voor vervangen van onderdelen door een niet Apple persoon is de garantie eraf. Dan heb ik ook niks aan Apple Care ik ga echt niet 3 jaar wachten om de schijf te vervangen voor een SSD. Dus die heb ik er niet bij genomen :D

rjmulder
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door rjmulder » di jun 11 2013 9:06 pm

Na het bericht gisteren op internet dat het met iCentre niet zo goed gaat voelde ik me wel een beetje raar :( ik had hem namelijk al helemaal betaald i.v.m. een actie (iDays).
Maar vandaag is de dag weer helemaal goed gekomen :D

De MacBook Pro is binnen :o
Al lekker aan het uitzoeken hoe alles werkt en dingen aan het instellen. De back-up draait al en nu een beetje software aan het installeren.

jantom
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door jantom » di jun 11 2013 9:44 pm

Eind goed al goed...

Tien
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: **

Bericht door Tien » di jun 11 2013 11:09 pm

rjmulder schreef::o Is daar de Synology niet voor :wink:

Aan data heb ik al jaren niks lokaal staan (laptop en pc) allemaal op NAS en ik weet het is geen BackUp dus die maak ik ook incl. binnenkort BackUp buiten de deur.
Tip die je misschien al weet: om je Synology niet vol te laten lopen door TimeMachine, maak je een gebruiker aan met schijf-quota (en enkel rechten op een bepaalde map waarin je de backup wilt). TimeMachine regelt dan vanzelf dat de oudere backups verwijderd worden (verder valt daar namelijk niet iets in te stellen).
D90 | Nikon 18-70mm f/3.5-4.5 AF-S DX | Nikkor 70-300 VR | Nikkor AF-D 50/1.4 | Nikkor AF-S DX 35/1,8G

rjmulder
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door rjmulder » di jun 11 2013 11:18 pm

Hallo Tien,

Bedankt voor de tip, ik had het ook al gelezen op de site van Synology.
Ik had dus eerst inderdaad geen schijf-quota opgegeven maar las inderdaad op de site van Synology dat je dat beter wel kon doen.
Nu heb ik een apart account aangemaakt alleen voor TimeMachine met een schijf-quota op en rechten op 1 map.

Tien
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tien » di jun 11 2013 11:21 pm

goed plan, zeker als je een Macbook Pro met harde schijf hebt (want daar ga je natuurlijk meer in opslaan dan een SSD-variant).
D90 | Nikon 18-70mm f/3.5-4.5 AF-S DX | Nikkor 70-300 VR | Nikkor AF-D 50/1.4 | Nikkor AF-S DX 35/1,8G

rjmulder
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door rjmulder » di jun 11 2013 11:30 pm

Precies maar die schijf van 500Gb gaat er over niet al te lange tijd wel uit en gaat de 128Gb SSD uit de pc in de MacBook.
De schijf daar moet nog een mooi extern USB 3 doosje voor komen.
En misschien dat er dan ook wel meteen wat meer geheugen in gaat, nu zit er namelijk 4Gb in en als die toch open moet/gaat :wink:

Maar tot nu toe zeker geen spijt wat werkt dit allemaal mooi.

Tien
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tien » wo jun 12 2013 8:48 am

Waarom heb je niet gelijk een SSD+8gb genomen?

Maar goed, ik zou het eerst even aankijken of 128gb in de praktijk wel voldoende is. Voor de prijs hoef je het niet meer te laten over een half jaartje als het om SSD gaat.

De schijf die je overhoudt, kan zonder doosje direct aan je NAS (zit een aparte aansluiting op) dus dan heb je meteen je backup geregeld.

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”