Mooie series maar voor mij springt nummer 21 er bovenuit. Dat is de enige die laag overvliegt, tenminste waarbij je het kan zien i.v.m. de boomgrens. Hierdoor geeft het ook de snelheid beter weer. Ik denk dat ik die foto op een veel lagere sluitertijd genomen zou hebben om de snelheid nog meer te laten zien.
Foto's met alleen lucht rondom het vliegtuig trekken mijn aandacht eigenlijk helemaal niet omdat ik daar de snelheid niet uit kan halen (er is geen vergelijking met b.v. de bomen,verkeerstoren of ander stilstaand object). Bij propelleraandrijving kan je nog een beetje beweging uit de draaiende props halen maar bij straalaandrijving werkt dat alleen door de omgeving er in mee te nemen.
De formaties zoals foto 17 en 18 zijn knap gefotografeerd maar omdat beide groepen even hard vliegen is het gevoel van snelheid wel verdwenen. De twee Mirages op foto 8 zijn erg fraai. Mede door het zonlicht op de onderkant en de heatwave die ervoor zorgt dat het achterste vliegtuig een beetje troebel wordt.
Wanneer foto 3 van Marco een achtergrond zou hebben, i.p.v. de lucht b.v. iets van de vaste grond, dan zou dat een geweldige foto zijn. Nu zou ik de foto ook 180 graden kunnen draaien en vliegt hij niet meer ondersteboven
Maar in ieder geval hebben jullie mooie foto's van een geweldig evenement met een stralend zonnetje. Ik ben benieuwd naar de rest dat volgt.
Groeten Roel.