Nieuw Software. Nik en Lightroom 5
- ben42
- Moderator
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Nieuw Software. Nik en Lightroom 5
Hallo Allemaal,
Momenteel heb en gebruik ik Lightroom 4 (veel) en Elements 10 (weinig).
Foto's maken en bewerken doe ik vooral voor mijn eigen plezier.
Naar aanleiding van een andere draad zag ik een filmpje over Nik software, dat nu relatief goedkoop is:
http://www.niksoftware.com/nikcollection/usa/intro.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar werd echte een fantastisch resultaat neergezet om jaloers op te worden. De U-point technologie heb ik ook altijd heel interressant gevonden.
Daarnaast is momenteel Lightroom 5 uit. Met een paar 'kleine' verbeteringen.
Nu vraag ik mij af aan welk programma ik het meeste plezier zou beleven?
Fotograferen is voor mij hobby, ik zie dit als speelgoed voor mijzelf.
Daarom aan jullie de vraag wat vinden jullie van de Nik software en van Lightroom 5, of met hoeveel plezier gebruiken jullie het ?
Is de Nik U-point technologie werkelijk zo goed als in een aantal filmpjes wordt getoond, of dien ik een klein beetje zout toe te voegen ?
Vriendelijke groet,
Ben
Fotografie is ten eerste en op de tweede plaats mijn speelgoed, het maken van foto's voor anderen komt pas op de derde plaats.
Momenteel heb en gebruik ik Lightroom 4 (veel) en Elements 10 (weinig).
Foto's maken en bewerken doe ik vooral voor mijn eigen plezier.
Naar aanleiding van een andere draad zag ik een filmpje over Nik software, dat nu relatief goedkoop is:
http://www.niksoftware.com/nikcollection/usa/intro.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar werd echte een fantastisch resultaat neergezet om jaloers op te worden. De U-point technologie heb ik ook altijd heel interressant gevonden.
Daarnaast is momenteel Lightroom 5 uit. Met een paar 'kleine' verbeteringen.
Nu vraag ik mij af aan welk programma ik het meeste plezier zou beleven?
Fotograferen is voor mij hobby, ik zie dit als speelgoed voor mijzelf.
Daarom aan jullie de vraag wat vinden jullie van de Nik software en van Lightroom 5, of met hoeveel plezier gebruiken jullie het ?
Is de Nik U-point technologie werkelijk zo goed als in een aantal filmpjes wordt getoond, of dien ik een klein beetje zout toe te voegen ?
Vriendelijke groet,
Ben
Fotografie is ten eerste en op de tweede plaats mijn speelgoed, het maken van foto's voor anderen komt pas op de derde plaats.
XD7/X700/F70/D70/SB-700/D7000/D7700
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Re: Nieuw Software. Nik en Lightroom 5
Hoewel er een paar hele interessante verbeteringen in LR5 zitten zou ik kiezen voor de Nik plugins. Met name Silver Efex is geweldig! En de rest is ook van buitengewone klasse,
- vulture
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Je moet ze echt beiden hebben. Het is het geld waard! Lightroom voor de basis bewerkingen. Nik software voor de effecten! Ze vullen elkaar goed aan zie mijn stream Ik gebruik beide naar volle tevredenheid! http://www.flickr.com/photos/68008857@N00/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jerengina
- Forumlid
Bij de Nik Software kun je een coupon invullen. Hiermee krijg je 15% korting. Je betaald dan €94,64.
De coupon-code is hdrsoftware15.
Succes!
Verstuurd van mijn HTC One X met Tapatalk
De coupon-code is hdrsoftware15.
Succes!
Verstuurd van mijn HTC One X met Tapatalk
- weimaraner
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Nik, zonder twijfel.
Met LR4 heb je al een hele krachtige tool in handen voor alle meest voorkomende bewerkingen. Ongetwijfeld dat LR5 weer net iets meer kan maar dat verschil is m.i. veel geringer dan wat je met LR4 in combinatie met de Nik plugins allemaal kan bereiken.
Met LR4 heb je al een hele krachtige tool in handen voor alle meest voorkomende bewerkingen. Ongetwijfeld dat LR5 weer net iets meer kan maar dat verschil is m.i. veel geringer dan wat je met LR4 in combinatie met de Nik plugins allemaal kan bereiken.
- Hasselbox
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
I.d.d. Nik. De plugins ga je 100x vaker gebruiken dan de verschillen in LR5 t.o.v. LR4.
- ben42
- Moderator
- Ervaringsniveau: ***
Allemaal dank jullie wel voor het duidelijke antwoord.
Dan nog een vraagje, gebruiken jullie de U-point technologie veel en werkt die handig?
En selecteerd de U-point technologie over het algemeen het gebied dat jullie bedoelen?
VrGr.
Ben
Dan nog een vraagje, gebruiken jullie de U-point technologie veel en werkt die handig?
En selecteerd de U-point technologie over het algemeen het gebied dat jullie bedoelen?
VrGr.
Ben
XD7/X700/F70/D70/SB-700/D7000/D7700
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Ja. Het werkt heel mooi. Desnoods een paar extra punten plaatsen die het gebied weer beperken.
Ik ben gewend ermee te werken doordat de punten het hart van Capture NX vormen.
Ik ben gewend ermee te werken doordat de punten het hart van Capture NX vormen.
- ReneG
- Clublid
- Contacteer:
Ja en ja, al is de implementatie in Capture NX2 erin wat handiger omdat het direct in de tool verwerkt zit, in LR en Elements wordt het als apart tool geopend (net als de andere plugins). Voor een aantal bewerkingen is U-point technologie aanzienlijk sneller en eenvoudiger dan andere technieken.ben42 schreef:Allemaal dank jullie wel voor het duidelijke antwoord.
VrGr.
Ben
Spul waarmee je foto's maakt...